بهترین غذاهای تایلندی

بهترین غذاهای تایلندی

اگر شما به غذا‌های دریایی علاقه‌ی بسیار زیادی دارید تایلند بهترین گزینه است چرا که در این کشور انواع و اقسام غذا‌های دریایی خوش طعمی پخت می‌شود که تاکنون مزه‌‌های آن‌ها را نچشیده‌اید. مادر این مقاله قصد داریم بهترین غذا‌ های تایلندی را به شما معرفی کنیم  با تاریخ ما همراه باشید تا به اتفاق هم سیری اجمالی برروی بهترین غذاهای تایلندی داشته باشیم.

توم یونگ گونگ

Tom yum goong یکی از لذیذ‌ترین سوپ‌های تایلندی بشمار می‌آید که ماده‌ی اصلی آن میگو است. توم یونگ گونگ در طعم‌های تند و ساده پخته می‌شود که مشتریان بر حسب ذائقه‌ی خود آن را برای میل کردن انتخاب می‌کنند.

بهترین غذاهای تایلندی

باید و نبایدهای سفر به مالزی

رشته فرنگی سرخ شده یا pad thai

پدتای یکی دیگر از سوپ‌های این کشور است که نام آن در لیست بهترین غذا های تایلندی به ثبت رسیده است. این غذای لذیذ برخلاف سوپ توم یونگ گونگ مزه‌ی تندی ندارد، بلکه دارای طعم‌های ترش و شیرنی است. شما می‌توانید این سوپ دلچسب را در رستوران‌های تایوان و یا حتی در غذاخوری‌های خیابانی تهیه کنید. اما بیشتر افراد ترجیح می‌دهند آن را در غذاخوری‌های خیابانی به علت به صرفه بودن میل کنند.

کائو پد

Kao phad  یا همان برنج سرخ شده یکی دیگر از معروف‌ترین و بهترین غذا های تایلندی است که از محبوبیت خاصی در بین محلی‌ها و گردشگران برخوردار است. معمولا در این غذا یک نوع گوشت (مثل، گاو ، میگو، خرچنگ، و یا مرغ) وجود دارد. که به آن موادی همچون تخم مرغ، سیر، پیاز، و نوعی سس خوش طعم می‌افزایند. این غذا در اکثر غذا خوری سیار و رستوران‌ها فروخته می‌شود.

کاری ماتسامان

این غذا بومی تایلند نبوده و برای اولین بار در قرن ۱۹، به وسیله‌ی مسلمانان به مردم تایلند معرفی شد. این کاری نسبت به کاری‌های تند سبز، قرمز و زرد تایلند کمی ملایم‌تر است، اما به دلیل این که به آن فلفل زده می‌شود، هنوز هم تند است. سس آن از دارچین، جوز هندی، زیره سبز و چند نوع ادیه دیگر که در خاور میانه وجود دارد درست می‌شود. کاری ماتسمان در هر رستوران و غذا فروشی سرو می‌شود.

بهترین غذاهای تایلندی

نتیجه گیری

کمتر گردشگرانی هستند که به تایلند رفته باشند و از غذا‌های دریایی و متنوع آنجا بی نصیب بوده باشند. غذا های تایلندی به علت داشتن طعمی لذیذ و متنوع خواهان زیادی در اقصی نقاط جهان دارند. بخاطر استفاده از انواع ادویجات معطر خاورنه میانه در این غذا‌ها رنگ و بوی که آن‌ها به خود می‌گیرند منحصر به فرد است به طوری که می‌توان گفت این غذا‌ها در هیچ جای دنیا بجز تایلند پیدا نخواهد شد.

منبع چطور
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها