باید و نبایدهای سفر به مالزی

سفر به مالزی

مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. مالزی به خاطر سواحل متعدد و تنوع جاذبه‌های طبیعی، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیا، بخصوص برای ورزش‌هایی مانند غواصی است. علاوه بر ساحل و جزیره‌های متعدد، جنگل‌های انبوه و سرسبز یکی دیگر از جذابیت‌های مالزی هستند. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، از نظر جاذبه‌های شهری، برج‌های بلند و رستوران‌های مشهور هم، مالزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر برای اولین سفر به مالزی برنامه‌ریزی می‌کنید، این بایدها و نبایدها به شما کمک می‌کنند تا سفری لذت‌بخش‌تر داشته باشید و برای شرایط مختلفی که در طول سفر پیش می‌آیند، آمادگی داشته باشید.

پریزهای برق در کشور مالزی

هر کشوری با رعایت استانداردهای ملی خود پریزهای برق مخصوص خود را دارد و مالزی هم از همین نکته برخوردار است و بهتر است قبل از سفر نوع پریزهای کشور مالزی را بشناسید و رابط مخصوص آن را تهیه کنید و پریزهای نوع تایپ G در مالزی بکار می‎رود.

سفر به مالزی

سیم‌کارت‌های بین‌المللی

امروزه اینترنت یکی از الزامات مهم در در زندگی مردم است، زمانی که در هتل‌ها یا مکان‌های گردشگری مالزی هستید برای استفاده از اینترنت و همچنین مکالمات و پیامک‌ها باید سیم کارت بین‌المللی تهیه کنید که اتفاقا در مالزی سرعت اینترنت بالایی دارد و سیم کارت‎ها به قیمت‌های بسیار ارزان به فروش می‌رسد.

 سرویس بهداشتی

مردم ایران در استفاده از سرویس بهداشتی دیدگاه خاصی دارند که باید به این نکته اشاره شود که در اکثر کشورهای توریستی سرویس بهداشتی فرنگی استفاده می‌شود و تعدادی از آن‌ها دارای خودشور هستند که با فشار دادن یک دکمه یا کشیدن اهرم کار می‌کنند.

سفر به پرلیس مالزی

محله چینی‌ها؛ ممنوع

چینی‌ها به طرز چشمگیری در مالزی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و مراکز مربوط به آن‌ها در سطح شهر کاملاً مشهود است. نام و آوازه محله چینی‌ها در کوالالامپور بسیار مشهور است. محله‌ای قرمز رنگ که کالاهای کوچک و فانتزی آن بسیار چشم‌نواز است و هوس رفتن به آن به سرتان خواهد زد. بروید اما با احتیاط کامل! زمانی که هوا به سمت تاریکی رفت بی‌خیال این محله شوید و حتی نزدیک آن هم نشوید چون خطرناک است. گردشگرانی بوده‌اند که از سرقت وسایل خود در شب گلایه کرده‌اند.

سفر به مالزی

غذای ارزان در مالزی

در هر کجای دنیا، خوراکی‌های خوشمزه و خاص را می‌توانید بیابید. در مالزی غذا بسیار ارزان است و به‌راحتی می‌توانید در هرکجای کوالالامپور، بشقابی لذیذ پیدا کنید. برندهای بزرگ فست فود و رستوران در کوالالامپور شعبه دارند که در اکثر مکان‌های توریستی به چشم می‌خورد. نکته جالب در مورد این رستوران‌ها آرم حلال است که بر روی درب آن‌ها نصب‌ شده است تا افرادی که معذوریت شرعی برای خوردن هر نوع غذایی دارند؛ انتخاب آزادانه‌ای داشته باشند. از هر نوع ملیت و فرهنگ در این شهر غذا پیدا می‌شود حتی تعداد قابل توجه‌ای رستوران ایرانی در کوالالامپور به چشم می‌خورد که گردشگران غیر ایرانی را هم طرفدار خود کرده است.

منبع ستاره ونک
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها