رازهایی شگفت انگیز درباره جزیره ی بالی

جزیره ی بالی

در سال ۱۹۶۰ جزیره ی بالی در میان گردشگران از شهرت بالایی برخوردار شد طوری که امروزه از کشورهای اندوزی مشهورتر است. بالی دارای جزایر متعددی است که از این میان می‎توان به جزیره بالی، نوسا سنینگان، نوسا لمبونگان، نوسا پنیدا و سرانگان اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با رازهایی شگفت انگیز درباره ی بالی آشنا کنیم.

آتشفشان آگونگ

این آتشفشان مرتع مقدس‎ترین مکان جزیره است که با ارتاع ۳۱۴۲ متری منظره‎ای بسیار زیبا را ساخته است. همه‎ی معابد بالی در این منطقه واقع شده‎اند طوری که بومیان برای عبادت به سمت این کوه سجده می‎کنند. بومیان منطقه معتقدند که این کوه چون کوه مرو محور جهان است. آخرین فوران این آتشفشان به سال ۱۹۳۶ باز می‎گردد که با انفجار و دود و خاکستر زیادی همراه بود. تاثیرات فوران آتشفشان در دامنه کوه کاملا قابل مشاهده است. این کوه آتشفشانی بلندترین کوه جزیره است که هنوز فعال است و خاموش نشده است.

جزیره ی بالی

دوچرخه سواری در بالی

کارخانه شکلات سازی بامبو

این کارخانه شکلات سازی که در سال ۲۰۱۱ در نزدیکی روستای یوبود ساخته شد در بزرگترین ساختمان از مجموعه ساختمان‎های تجاری بامبو در دنیا قرار گرفته است. این کارخانه سفرهای گردشی به گردشگران ارائه می‎دهد. این کارخانه در حوالی دنساپار یعنی بزرگ‎ترین شهر بالی قرار دارد.

شن سیاه

بالی به خاطر سواحل بکرش با شن‎های سفید معروف است. سواحل شنی سیاه از رازهایی شگفت انگیز درباره ی بالی است که کمتر راجب آن می‎دانید.  این طور که به نظر می رسد آتش فشان های فعال نسبت به این سواحل و شبه جزیره اندونزی بسیار بخشنده بوده اند. با اینکه مردم در هنگام قدم گذاشتن به این سواحل احساس کثیف شدن می کنند و گرمای جذب شده توسط شن های ساحل پاهایشان را می آزارد اما همچنان این ساحل شنی برایشان مکانی شگفت انگیز محسوب می شود.

جزیره ی بالی

کوپی لوواک، گران ترین قهوه

با توجه به اینکه قیمت این قهوه می تواند برای هر فنجان تا ۵۰ دلار افزایش یابد، اما خیلی از مردم دوست دارند آن را امتحان کنند. کوپی لوواک فقط مختص به بالی نیست، اما بالی از معدود مکان های معتبری است که این نوع قهوه در آن یافت می شود. کوپی لوواک عمدتا در جزیره های جاوا، سوماترا، بالی و سولاوسی از مجمع الجزایر اندونزی تولید می شود. کوپی لوواک به دانه هایی مشک مانند گفته می شود که از غده های مقعدی گربه ی زباد (civet) ترشح می شوند و با توجه به فرآیند تولید و مراحل مختلف فرآوری این دانه ها نظیر جمع آوری، تفت دادن و دم کردن طعم این قهوه می تواند متفاوت باشد.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها