همه چیز در مورد موزه جنایات قرون وسطی

موزه جنایات قرون وسطی

در این مقاله قصد داریم تا شما را با موزه جنایات قرون وسطی آشنا کنیم. این موزه‎ها فراوانند که ما مختصرا به موزه شکنجه آمستردام می‎پردازیم. این موزه ترسناک که حقایق تاریخی را به نمایش عموم می‎گذارد در کشور هلند قرار دارد. با وجود جاذبه‎های گردشگری زیبا و چشم‎اندازهای طبیعی گردشگران زیادی علاقه مند به بازدید از موزه‎های تاریخی دارند.

موزه جنایات قرون وسطی

ابزارهای شکنجه

موزه‎ جنایات قرون وسطی قصد دارد تا جنایات بشری را در این دوره از زمان روایت کنند. این حقایق هر چند تلخ باشند واقعیت دارند. هر چیزی که در این موزه می‎بینید قرن‎ها است که از بین رفته و دیگر مورد استفاده قرار نمی‎گیرند پس جای نگرانی ندارد. از ابزارهای شکنجه موجود در موزه آمستردام می‎توان به گاو برنجی، پرچه اسپانیایی، صندلی اسپانیایی، له کننده سر، راک و … اشاره کرد. در ادامه به توضیح این ابزارهای شکنجه می‎پردازیم.

موزه جنایات قرون وسطی

صندلی اسپانیایی

این صندلی وحشتناک پر از میخ‎هایی است که سراسر کل صندلی را پوشانده اند. تعداد میخ‌‎ها بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ میخ می‎رسد. در این نوع شکنجه قربانی را روی صندلی می‎نشاندند و به دست‎های او وزنه می‎آویختند تا قربانی به پایین کشیده شود و میخ‎ها در بدن او فرو روند.

گاو برنجی

این وسیله همانطور که از اسم آن بر می‎آید به شکل یک گاو برنجی طراحی شده است. در این روش قربانی را داخل این گاو برنجی قرار می‎دادند و در آن را می‎بستند و زیر آن  آتش روشن می‎کردند تا قربانی در داخل آن بپزد.

پرچه اسپانیایی

وسیله‌ای بسیار ساده است که برای جدا کردن پوست قربانی از بدنش مورد استفاده قرار می‌گرفت. با توجه به شکل آن، هیچ ماهیچه یا استخوانی از پاره‌شدن در امان نمی‌ماند. قربانی را برهنه می‌کردند و او را می‌بستند تا کاملا بی‌دفاع شود. سپس شکنجه‌گرها، عمل ناقص کردن قربانی را آغاز می‌کردند (گاهی در معرض دید عموم). کار خود را معمولا از پاها شروع کرده و به آهستگی به سمت پشت، سینه، گردن و در نهایت به صورت می‌رسیدند.

دیدنی ترین موزه های آنتالیا

له کننده سر

این وسیله، به طور گسترده در دوران قرون وسطی مورد استفاده قرار گرفته است، به خصوص در دوران تفتیش عقاید. چانه را بر روی نوار پایینی و سر را در زیر درپوش فوقانی قرار می‌دادند. شکنجه‌گر به آهستگی پیچ را می‌چرخاند تا نوار پایینی و درپوش به یکدیگر نزدیک شوند. این امر به آسانی موجب له شدن سر می‌شد. ابتدا دندان‌ها درون فک خرد می‌شد؛ سپس قربانی به آرامی‌ و دردی وحشتناک، جان خود را از دست می‌داد. البته پیش از آن، چشم‌هایش در حدقه فشرده و له می‌شد.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها