دیدنی ترین موزه های آنتالیا

دیدنی ترین موزه های آنتالیا

موزه ها حکم شناسنامه‌ای برای مشخص کردن هویت هر کشوری را بر عهده دارند همچنین علاوه بر نشان دادن آداب و رسوم هر کشور، بهترین مکان برای معرفی اماکن تاریخی و فرهنگی نیز هستند. در این مقاله قصد داریم به کشور زیبا و تاریخی ترکیه برویم و سفری تخیلی به سمت موزه‌ های آنتالیا داشته باشیم. به قطع یقین می‌توان گفت دیدنی ترین موزه‌ های آنتالیا یکی از مهم‌ترین اماکن برای جذب توریسم و گردشگر برای کشور ترکیه هستند. با ما همراه باشید.

موزه‌ی باستان شناسی آنتالیا

این موزه با داشتن مساحتی قریب به ۷۰۰۰ متر و ۱۳ سالن نمایشی یکی واز بزرگترین موزه های این کشوربشمار می‌آید. در این موزه آثار باشتانی و گرانبهای کشور ترکیه نظیر انواع و اقسام سکه‌های قدیمی، تابوت، آیکون‌های مسیحیت، اتاق امپراطور آنتالیا و… نگه داری می‌شود. شما در تمام روز‌های سال بجز روز‌های تنعطیل می‌توانید از این موزه دیدن کنید.

دیدنی ترین موزه های آنتالیا

موزه اسباب بازی آنتالیا

به جرعت می‌توان گفت این موزه یکی از رویایی‌ترین موزه‌هایی است که در جهان وجود دارد. جالب است بدانید این موزه از سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را آغاز کرد و از همان سال مشغول جمع آوری بیش از ۳۰۰۰ گونه عروسک از کشورهای مختلفی نظیر روسیه، ژاپن، ایالات متحده‌ی آلمان شد.

این موزه به کمک انواع و اقسام عروسک موجود در خود  به خوبی توانسته فضای مهیجی را برای بینندگان با توجه به تمام رده‌های سنی به وجود آورد و از همین طریق موفق به گرفتن ارتباطی قوی با تمام بازدیدکنندگانش شده است.

جاذبه های گردشگری شامونیکس

موزه و خانه آتاتورک

قبل از هر چیزی باید بگوییم که بنیان گذار موزه و خانه آتاتورک، شخصی قدرتمند و نظامی به نام مصطفی کمال آتاتورک بوده است که در سال ۱۹۸۴ نسبت به افتتاح آن اقدام کرد. این شخص  یکی از مهم‌ترین و بارزترین چهره‌های تاریخ ترکیه است که تمام مردم این کشور برایش ارزش و احترام ویژه‌ای قائل هستند. از این رو هر ساله گردشگران بی شماری در سراسر نقاط دنیا از موزه و خانه آتاتورک دیدن می‌کنند. جلب است که بدانید این موزه در ابتدا یعنی در زمان بعد از فوت آتاتورک، یکی مرکز آموزشی دخترانه بود که سال‌ها بعد یعنی در سال ۱۹۸۶ توسط مردم کشور ترکیه  به موزه و خانه رسمی آتاتورک تبدیل شد. که هم اکنون یکی از ارزنده‌ترین موزه های آنتالیا بشمار می‌آید.

دیدنی ترین موزه های آنتالیا

نتیجه گیری

اگر شما هم علاقه‌ی زیادی به دانستن اطلاعات  درباره‌ی گذشتگان دارید موزه‌ها بهترین گزینه هستند که می‌توانند پاسخ گوی تمام سوالات شما باشند هر موزه با توجه به آثاری که در خود جای داده است می‌تواند حقیقتی را برای شما بازگو کند که از آن بی طلاع هستید.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها