همه چیز در مورد شهر پمپی

همه چیز در مورد شهر پمپی

داستان شهری که از دل خاکستر سر برآورده است را شنیده‎اید؟ شاید در ابتدا کمی اغراق برانگیز و دور از واقعیت باشد اما این واقعیت است. این شهر باستانی یکی از جاذبه‎‏های دیدنی در کشور ایتالیا است. این شهر داستان شهری را بازگو می‎کند که آتشفشان بر زندگی آنها پایان داد. کوه آتشفشانی وزو که از کوه‎های معروف ایتالیا است مردم شهر پمپی را به کام مرگ کشید. در سفر به پمپی شاهد شهری هستید که سر از خاکستر درآورده است. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر راجب پمپی توضیح دهیم.

کوه وزوو

این کوه بلند آتشفشانی در شرق ناپل ایتالیا واقع شده است. این کوه برای آخرین بار در سال ۱۹۴۴ فوران کرده و از آن پس تا امروز خاموش بوده است. این کوه در طول سالیان مختلف بارها فوران کرده و مردم زیادی را از بین برده است. این کوه آتشفشانی تنها کوه آتشفشانی اروپا است که در ایتالیا واقع شده است.

شهر پمپی

درباره پمپی

اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید هرگز دیدن شهر پمپی را از دست ندهید. این شهر زیبا در سال ۹۷ پیش از میلاد و توسط فوران آتشفشان وزوو به زیر خاکستر رفت. جالب است بدانید که این شهر تنها در عرض ۳ روز به طور کامل زیر خاکستر رفت و دیگر چیزی از آن باقی نماند. گازهای کشنده و مواد مذاب آتشفشان وزوو چنان به سرعت در این شهر پخش شد که اجازه هیچ گونه حرکتی به ساکنان آن نداد. شهر پمپی امروزاز بهترین جاذبه‎های گردشگری ایتالیا است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب ‎می‎کند.

هیجان‌انگیزترین قلعه های تاریخی ایتالیا

پمپی پیش از ویرانی

این شهر سوخته پیش از ویرانی به مدت ۶۰۰ سال در زمان امپراتوری روم به عنوان بندری باشکوه و مجلل بوده که ییلاق ثروتمندان و افراد متمول آن دوره نیز بوده است. این شهر در زمان روم باستان محلی برای عبور و مرور دریانوردان یونانی و فنیقی بوده است که همچون گذرگاهی کالاهای شد که دریانوردان آن را وارد این شهر کرده و سپس به رم و ایتالیا فرستاده می شد.

شهر پمپی

این شهر مملو از ساختمان ها و ویلاهای زیبا، سیستم فاضلاب و آبی پیچیده، آمفی تئاتر، بندرگاه و یک مجموعه ی ورزشی بوده است که پس از این حادثه نیز به خوبی باقی مانده اند. این شهر یکبار در سال ۶۲ میلادی با زمین لرزه ای سنگین ویران شد اما با تلاش مردم دوباره از نو بازساری شد تا سال ۷۹ میلادی که به طور کلی به کام مرگ فرو رفت.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها