معرفی پارک لازینکی

پارک لازینکی

پارک لازینکی یکی از زیبا‌ترین پارک‌های اروپا است که در شهر ورشو لهستان واقع شده است. این پارک زیبا یکی از آرام‌ترین مکان‌هایی است که می‌توان برای چند ساعتی از دست سر و صدا‌ها و آلودگی‌های شهری در امان بود. پارک لازینکی حاصل  ترکیب ماهرانه‌ی چشم نداز‌های طبیعی و  قصر‌های زیبا و باشکوهی است. با تاریخ ما همراه باشید تا راجع به این پارک چشم نواز و آرام صحبتی با هم داشته باشیم.

دیدنی‌‌های لازینکی

این پارک زیبا دارای قدمتی  قریب ۱۷ قرن است که جزء مناطق تاریخی  وتفریحی شهر ورشوی لهستان بشمار می‌آید پارک لازینکی توسط آخرین پادشاه لهستانی ساخته شده است درون این پارک دیدنی‌های خارق العاده‌ای وجود دارد  که در ادامه‌ی مطلب به ذکر آنها خواهیم کرد.

پارک لازینکی

قصر شناور بر روی آب

در میان دیدنی‌های این پارک  قصر ساخته شده‌ای بر روی آب وجود دارد که نسبت به دیدنی‌های دیگر این پارک خودمانی بیشتری می‌کند. جالب است بدانید این پارک در میان یکی از جنگل‌های اروپایی ساخته شده است به همین خاطر جانوان زیادی در این پارک در حال ادامه‌ی حیات خود هستند.

آمفی تئاتر

سالن با شکوه آمفی تئاتر در کنار دریاچه‌ این پارک واقع شده است. این سالن در سالروز تاج گذاری و انتخاب پادشاه یعنی در سال ۱۹۷۱ افتتاح شد یکی از ویژگی‌های مهیج این سالن وجود آبی  در سالن است که در بین تماشاگران فاصله می‌اندازد.

قصر میسلویکی

این قصر اسم خود را از روستای میسلویکی گرفته، روستایی که زمانی در فاصله ی کمی از قصر قرار داشت. دیوارهای این قصر در سال ۱۷۷۴ در این مکان وجود داشت اما هیج کس زمان ساخت دقیق آن را نمی داند. به دستور پادشاه بنای قبلی با تبدیل شدن به یک عمارت دو طبقه بزرگ تر شد.

این قصر به شیوه کلاسیک ساخته شده و یکی از معدود معماری های ورشو است که با این معماری همچنان سالم مانده. این بنای نیمدایره ای در اصل به عنوان اقامتگاه پادشاه ساخته شد اما او هیچ وقت در اینجا زندگی نکرد چون اقامت در قصر روی آب را به اینجا ترجیح می داد.

پارک لازینکی

جاذبه های گردشگری شهر لیسبون

 عبادتگاه دیانا

این عبادتگاه که در سال ۱۸۲۲ ساخته شده دقیقا شبیه بناهای یونانی دوران باستان است. داخل این عبادتگاه با نقاشی های باشکوه تزئین شده که بیشتر آن ها را نقاشی های گل ها و میوه ها تشکیل می دهند

نتیجه گیری

وجود این پارک لازینکی در درون لهستان ارزش این کشور را دو چندان کرده است این پارک یکی از بزرگترین پارک‌های اروپا نیز به شمار که تقریبا دارای وسعتی قریب به ۷۰ هکتار است. و در آخراین نکته را بخاطر بسپارید که فصل تابستان وبهار بهترین زمان برای دیدن کردن از این نمای تاریخی است.

منبع آخرین خبر الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها