جاذبه های گردشری شهر لیسبون

شهر لیسبون پایتخت کشور پرتغال و یکی از زیباترین و بزرگترین شهرهای این کشور است. این شهر یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین شهر‌های پرتغال بشمار می‌آید وجود جاذبه ‌های گردشگری لیسبون یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب توریسم و گردشگر برای این کشور است. به اتفاق هم می‌خواهیم سفر تخیلی خود را در کشور پرتغال و در میان جاذبه‌های گردشگری شهر لیسبون آغاز کنیم با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری شهر لیسبون

همانطور که اشاره کردیم جاذبه‌های گردشگری خارق العاده‌ای در این شهر رنگ پرتغالی ( لیسبون به شهر رنگ پرتغالی معروف است) وجود دارد. که در ادامه‌ی مطلب به ذکر تعدادی از این جاذبه‌های دیدنی خواهیم پرداخت.

بنای مقدس ژرومینوس

شهر لیسبون

این بنای تاریخی جزء زیباترین و ارزنده‌ترین عبادتگاه‌های کشور پرتغال و همچنین یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شهر لیسبون بحساب می‌آید. جالب است بدانید سبک  خاص و منحصر به فرد مانوئلینی  که در معماری این بنای مقدس به کار رفته زیبایی دو چندانی به آن بخشیده است. بهتر است دلایل ساخت این بنا را بدانید، این بنا به دوجهت در قرن ۱۶ ساخته شد. اولا به خاطر کشف کشور هندوستان توسط فرد پرتغالی که سیاح نام داشت، ثانیا به احترام و یاد بود واسکو دو گاما که جزء بزرگان کشور پرتغال بشمار می‌آمد.

نکات سفر به پاتایا

قلعه ار دو بلم

این قلعه به عنوان نماد دریانوردی شهر‌ لیسبون است. زمان ساخت این نمای تاریخی به دوره‌ی امپراطوری روم شرقی و گوتیک بازمی‌گردد. یکی از نکاتی جالب که در ساخت ار دو بلم به آن توجه شده است چشم اندازی زیبا به سمت اقیانوس اطلس است.

قلعه سائو جورج

خیابان های پیچ در پیچ قرون وسطایی قدیمی ترین منطقه لیسبون که به آلفاما شهرت دارد تا تپه های شهر ادامه پیدا می کند. قدمت رنگ پرتقالی که در دیوارهای این قلعه قدیمی بکار رفته است به قرن ششم میلادی بر می گردد. این قلعه را میتوان تقریبا از هر خیابانی در این شهر رویت کرد

تراموا شماره ۲۸

بهترین روش برای اینکه بتوان تعدادی از جاذبه های گردشگری شهر لیسبون دیدن کنیم این است که سوار تراموای شماره ۲۸ خطوط مترو این شهر شویم  تا  ما را همراه خود به دیدار قشنگ ترین و تاریخی ترین خیابان های  لیسبون هدایت کند. این سفر سیاحتی داخل شهری از مرکز شهر بایرو آلتو آغاز می گردد. این تراموا در مسیر حرکت خود در مراکز خرید مناطقی چون  بایشو  و شیائو تردد می کند.

شهر لیسبون

نتیجه گیری

تاریخ ما در طی مطلبی که برای شما بزرگواران آماده کرد به تعدادی از نقاط و جاذبه های گردشگری پایتخت پرتغال اشاره کرد. جاذبه‎های گردشگری زیبا و دیدنی که هر گردشگری آرزوی تماشای آنها را در سر می‌پروراند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها