جاذبه های گردشگری لبنان

جاذبه های گردشگری لبنان

کشور لبنان کشوری زیبا و توریستی است که جاذبه­ های طبیعی و سواحلی دلنشین را در طبیعت خود جای داده است. علی رقم این­که سال­های اخیر به دلیل جنگ­ و ناآرامی­ های سیاسی روز های بدی را پشت سر گذاشته است اما توانسته طبیعت خارق­العاده را حفظ و ظواهر زیبای شهر خودرا بازسازی کند. گردشگران در این کشور ساحلی می­توانند با تفریحات آبی و پرهیجان، و بازدید از مکان­ های جذاب اوقات خوشی را سپری کنند. حال تاریخ ما را دنبال کنید تا شماری از جاذبه های گردشگری لبنان را به شما معرفی کنیم.

شهر بیروت

اگر قصد مسافرت به لبنان را دارید نمی­توانید از بیروت دیدن نکنید چراکه طبیعت سرسبز  چشم ­نواز و خیابان های سنگ­فرش شده، رستوران های مجلل و موزه ­های فرهنگی و تاریخی  جذابیت خاصی به بیروت داده‌اند، به همین دلیل علاوه بر این­که پایتخت لبنان محسوب می­شود به عروس خاور میانه نیز شهرت پیدا کرده است.

منطقه بعلبک

این منطقه تمدن تاریخی و قدمت دیرینه لبنان را به دیگر کشورها نشان می­دهد. معبد باستانی باکوس ومعبد ژوپیترکه در دره بقاع واقع شده که توانسته ­اند ظاهر خود را در مقابل تغییراتی که درگذر زمان حاصل می­شود را حفظ کنند. در آثار باستانی یونسکو (منطقه بعلبک) که یکی از جاذبه های گردشگری لبنان است که به عنوان تمدن باستانی به ثبت رسیده است.

جاذبه های گردشگری لبنان

جاذبه های گردشگری بدروم

غار جیتا

این غار در ۲۰ کیلومتری بیروت و در دره نهر الکلب واقع شده است. ترکیب بازدید از این غار، با باغ‌وحشی که در نزدیکی آن قرار گرفته، روز خاطره‌انگیزی را برایتان رقم خواهد زد. این غار برای سال‌ها به دلیل وقوع جنگ بسته نگاه داشته شد، اما خوشبختانه به تازگی امکان بازدید از آن برای گردشگران فراهم آمده است. تور بازدید از این غارها، با اتومبیل‌های مینی کابل آغاز می‌شود تا شما را به دهانه غار برساند. پس از آن با یک غار بالایی و یک غار پایینی مواجه خواهید شد. بازدید از غار پایینی تنها با قایق‌های تعبیه شده در آن امکان‌پذیر خواهد بود، زیرا در کانال‌های بستر این غار، رودخانه‌ای در جریان است. در بازدید از غار بالایی، با بزرگ‌ترین استالاگتیت شناخته شده در جهان روبرو خواهید شد.

جاذبه های گردشگری لبنان

شهر بیلوس

بیبلوس یکی از جاذبه های گردشگری لبنان و از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که هیچگاه خالی از سکنه نشده است. در این شهر، مناطق دیدنی باستانی، بندری دنج و زیبا و رستوران‌هایی با غذاهای خوشمزه خواهید یافت. اگر به بیبلوس سفر کردید، غذا خوردن در رستوران باب المینا با نمایی زیبا از بندر این شهر را از دست ندهید، زیرا آرامش خاصی بر وجودتان طنین‌انداز خواهد شد.

نتیجه گیری

ما به این واقعیت واقف شدیم، که کشور لبنان در زمره پر جاذبه ­ترین کشورهای جهان است که همه ساله سیلی از گردشگران و توریست هایی که برای مکان­ های تاریخی ارزش قائلند به سوی این مکان­ های شگفت­ آور لبنان رهسپار می­شوند.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها