معرفی جاذبه های گردشگری بدروم

جاذبه های گردشگری بدروم

ترکیه اصالاتا زیبا است. همه‌ی شهر‌های آن ارزش حداقل یک بار دیدن را دارند. جنوب ترکیه و همسایگی  دریای اژه شهری به نام بدروم، وجود دارد که مثل یک ربان سفید می‌درخشد. ساختمان‌های این شهر غالبا رنگ سفیدی دارند. بدروم یک شهر ساحلی به شمار می‌رود. اکثر جاذبه های گردشگری شهر بودروم بنا‌های تاریخی این شهر هستند، که باعث می‌شوند شما فکر کنید وارد یک شهر با قدمت چند صد ساله وارد شده‌اید که همین طور هم است.

بو

بدروم آب و هوای بسیار معتدلی دارد و بهترین موقع برای سفر کردن به این شهر همه‌ی فصول سال است، اما اواخر بهار بهترین موقع برای آن است. برخلاف جاذبه های گردشگری بدروم که بیشتر آن‌ها بنا‌های تاریخی هستند، این شهر از لحاظ امکانات و هتل‌ها مثل یک شهر مدرن می‌باشد.

جاذبه های گردشگری بدروم

آرامگاه هالیکارناسوس

هالیکارناسوس اسم پیشین بدروم بوده است که یکی از اعجایب هفت‌گانه نیز می باشد. پادشاه جاه طلب آن روز‌های بدروم مناطق زیادی را به بدروم اضافه کرد. بعد از مرگ این پادشاه، همسر او آرتمیس دستور ساخت آرامگاه او را به معروف ترین معماران ماهر آن زمان داد. این بنا امروزه تخریب شده و قسمت‌های زیادی از آن باقی نمانده است، اما همچنان مقصد اول گردش‌گران برای بازدید است.

آشنایی با شهرهای معروف ترکیه

بازار تورگوتریس

یک بازار ساحلی که شبیه به بازار های سنتی هم می باشد در جنوب خیابانی به همین اسم، که یکی از جاذبه‌های گردش‌گری در بدروم ترکیه نیز می باشد.

کارخانه کشتی سازی عثمانی

قبل از جنگ جهانی دوم دولت عثمانی به عنوان ابر قدرت در دنیا شناخته می‌شد. کارخانه کشتی سازی که در شهر بودروم است، اثر نابی از دولت عثمانی است که امروزه به عنوان موزه فرهنگ و هنر از آن استفاده می‌شود.

دروازه‌ی میندوس

ملکه آرتمیس و پادشاه ماسول برای محافظت از شهر دستور به ساخت دیواری در اطراف شهر دادند که امروزه فقط یک دیوار چند کیلومتری از آن برجای مانده است.

جاذبه های گردشگری بدروم

قلعه ی بدروم | Bodrum Castle

از دیگر جاذبه های دیدنی بدروم، قلعه ی معروف این شهر است. عمر این قلعه به قرن ۱۵ میلادی باز می گردد. در واقع شوالیه های صلیبی به فرماندهی شوالیه ای به نام هاسپیتالر این قلعه را منظور بالا بردن استحکامات شهر بدروم ساختند و حتی در آن از تزئینات و آجرهای استفاده شده در ساخت آرامگاه ماسولوس استفاده نموده اند. البته این شوالیه و گروهش این قلعه را وقف قدیسی به نام سنت پیتر نمودند و در واقع یکی از انگیزه هایشان برای ساخت این قلعه، همین بود. این قلعه که در واقع در حال حاضر تبدیل به موزه شده است، یک موزه ی زیر آب هم در خود دارد. مساحت این قلعه در حدود ۳۰ هزار متر مربع است و سر جمع دارای ۵ برج مختلف در خود است. نام این برج ها؛ برج مار، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی و انگلیسی است. موزه ای که امروزه در این قلعه وجود دارد در سال ۱۹۶۲ میلادی توسط دولت ترکیه برای نمایش بعضی از کشتی های غرق شده در دریای اژه ساخته شد. همچنین می توانید در این قلعه از اتاق شاهزاده خانم این منطقه، جواهرات بانوان ترک و ۲ کشتی که متعلق به سال ۹۳۵ میلادی هستند و در حال حاضر بازسازی شده اند را مشاهده نمایید. در سفر به شهر بدروم در ترکیه بازدید از این شهر را از دست ندهید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها