تماشای پرندگان نادر در پارک ملی کلادو هند

پارک ملی کلادو هند ، همان‌طور که تا به حال فهمیده‌اید در هندوستان قرار گرفته است. در این پارک ملی پرندگان بسیاری وجود دارند. همچنین پوشش گیاهی شگفت‌انگیزی می‌توان در این منطقه یافت.

پارک ملی کلادو هند

در این دنیای پهناور حدود ۴۰۰ بیلیون پرنده وجود دارد. پناهگاه پرندگان باهارات پور بهترین جایی است که می‌توانید پرندگان بسیاری را کنار هم دید. درون این پارک در کنار پرندگان دیدنی، تعداد زیادی بنای تاریخی و دیدنی را می‌توان یافت.

پارک ملی کلادو هند

سافاری

سافاری یعنی مسیر ورود به مکانی خاص. انواع خاصی سافاری در این منطقه وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. فیل‌سواری، ریکشاو سواری، جیپ سواری و… از جمله این موارد هستند. استفاده از این مسیرها محدود به ساعت شش صبح تا شش بعدازظهر می‌باشد. هزینه آن نیز نزدیک به ۲۰۰ روپیه است. اگر هم در کوله خود دوربین عکاسی دارید باید ۲۰۰ روپیه دیگر بپردازید.

۱۲ نکته برای کوله گردی در هند

بهترین زمان بازدید از کلادو

بهترین زمان برای دیدن پرندگان مهاجر این منطقه، آگوست تا نوابر می‌باشد. البته این پارک در تمام طول سال درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز نگه داشته است. ماه‌های شهریور تا آذر بهترین ماه‌ها هستند چرا که پرندگان مهاجر را می‌توان در آن زمان دید.

پوشش گیاهی

نام این جنگل نیز از پوشش گیاهی آن گرفته شده است. غان در زبان محلی به معنی نوعی درخت است که در این منطقه می‌روید. این درخت دارای تنه و چوب‌های ضخیم می‌باشد. بیشتر گیاهان این منطقه گیاهان آب‌شور هستند. جالب است بدانید حتی گیاهانی که در آب‌های اقیانوسی می‌رویند را نیز می‌توانید در این منطقه مشاهده نمایید. این پارک بهشت گیاه شناسان و جانور شناسان است.

پارک ملی کلادو هند

تاریخچه این پارک ملی

درواقع در زمان‌های گذشته که خبری از پارک ملی نبود، این منطقه محافظت‌شده نبود و برعکس یک شکارگاه برای شاهزادگان هندی بود. یعنی آن‌ها بیشتر برای شکار گونه‌هایی نظیر گراز وحشی، سامبار، نیلگا (نوعی گراز) و چیتا به این منطقه می‌آمدند و ساعت‌های زیادی را مشغول شکار می‌شدند. این قضیه حتی در داستان‌های بسیار قدیمی و افسانه‌های هندی نیز آمده است. اما بعدها با کم شدن گونه‌های جانوران و شکار بی‌رویه، کم‌کم پارک‌ها تأسیس شدند و کار حفاظت از جانوران نیز آغاز شد.

پارک ملی کلادو هند از جاذبه‌های گردشگری هندوستان است. این منطقه جانوران و گیاهان بسیاری دارد که در این مقاله به آن اشاره کردیم.

منبع سفرستان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها