تماشای لذت بخش شفق قطبی روسیه

بهترین نقاط برای دیدن شفق قطبی روسیه

شفق قطبی همان رقص نور آسمان است. رنگ هایی که چشم‌های شما را می‌تواند تا ساعت ها به خود خیره کند. شفق قطبی بیشتر شبیه به نگ آمیزی اسمان است که در نزدیکی‌های قطب‌های جنوب و شمال رخ می‌دهد. شفق قطبی در چند کشور که به قطب‌ها مخصوصا قطب شمال نزدیک هستند رخ می‌دهد. در میان کشور‌هایی که در آن‌ها این پدیده چشم نواز رخ می‌دهد، روسیه به دلیل داشتن مرز طولانی با قطب شمال که اثرات مغناطیسی در آن بیشتر از قطب جنوب است، دیدن شفق قطبی در آن راحت‌تر و قابلیت دسترسی بهتری دارد. شفق قطبی روسیه را می توان از مناطق و شهر‌های مختلف این کشور مشاهده کرد. در این مقاله لیستی از شهر‌های روسیه که در آن‌ها این پدیده رخ می‌دهد را معرفی می کنیم.

شفق قطبی روسیه

شهر مورمانسک

در نزدیکی مرز فنلاند و جزیره اسکاندیناوی شهر مورمانسک واقع شده است. شهر مورمانسک دارای امکانات عالی است و  مثل اکثر شهرهای روسیه جمعیت زیادی ندارد اما برای مشاهده کردن شفق قطبی در روسیه از بهترین مناطق به شمار می‌رود. شه مورمانسک فاصله کمی با شهر رویایی سن‌پترزبورگ دارد و می توانید خیلی راحت بعد از مشاهده شفق به سن‌پتزبورگ برگردید.

شبه جزیره تایمیر

دمایی بسیار پایین در حد منفی پنجاه درجه که واقعا تحمل این سرما برای دیدن شفق قطبی روسیه چیزی شبیه به دیوانگی می‌باشد. اما بهترین نقطه در دنیا برای دیدن این پدیده نیز شاید جزیره تایمیر باشد. انسان های ماجراجوی زیادی در دنیا وجود دارند که می خواهند همه چیز را تجربه کنند، د این صورت پیشنهاد ما همین جزیره است. تماشای شفقی قطبی در جزیره‌ای بی نظیر می‌تواند خاطره فراموش نشدنی برای شما باشد.

آشنایی با جاذبه های گردشگری روسیه

شهر سالکارد

شهر سالکارد با مردمی از قومی خاص، نوایا زمیلیا و آرکانگلسک از دیگر مناطق جذابی هستند که می توانید درآن به مشاهده‌ی شفق قطبی روسیه بپردازید.

شفق قطبی روسیه

آرکانگلسک

تماشای رقص آسمان در آرکانگلسک یکی از جذابترین کارهای ممکن است. در حقیقت در این منطقه شما امکان این را دارید که انتخاب کنید آیا تمایل دارید در منطقه ای شهری به تماشای شفق شمالی بنشینید یا تمایل شما این است که در بکرترین نقاط طبیعت این صحنه را تجربه کنید.

نکته مهم این است که در مناطق دور اقتاده تر طبیعت آرکانگلسک، تصویری که مشاهده خواهید کرد بسیار دیدنی تر و جذاب تر است. همچنین تجربه یک سفر ماجراجویانه به دل طبیعت سرد و دیدنی روسیه برای رسیدن به یک دید خاص، قطعا برای کسانی که اهل ماجراجویی هستند جذاب است.

از سوی دیگر ممکن است شما تمایل داشته باشید مانند مورمانسک به امکانات شهری دسترسی بهتری داشته باشید. در این صورت کافی است در مناطق شهری باقی بمانید و از دیدن منظره پیش رو لذت ببرید.

آرکانگلسک فاصله ای دو ساعته با مسکو دارد. البته این در صورتی است که از هواپیما استفاده کنید. در صورتی که می خواهید از قطار به عنوان وسیله حمل و نقل بهره ببرید، باید در برنامه سفر خود سفری به طول ۲۲ ساعت را در نظر بگیرید. این سفر هزینه ای کمتر از پرواز دارد و بدون شک مناظری که در مسیر خواهید دید ارزش زمان از دست رفته را خواهد داشت.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها