عجیب ترین روستاهای جهان

عجیب ترین روستاهای جهان

دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، پر از شگفتی‌ها و رازهای فاش نشده می‌باشد. برای پی بردن به این حقایق باید از مجموعه‌های کوچک شروع کرد. یکی از این مجموعه‌ها، عجیب ترین روستاهای جهان می‌باشد. روستاهایی با راه‌ها، عقاید، سلیقه‌ها، ویژگی‌های ظاهری و … که همه را بهت زده می‌کند. همیشه شهرها نیستد که زیبایی خاص و خارق العاده‌ای دارند، بعضی از روستاها به قدری زیبا هستند که جزو مناطق گردشگری کشورها محسوب می‌شوند. با هم دیگر به بررسی این روستاها می‌پردازیم.

روستای کندوان تبریز

در ۱۵ کیلومتری شهر تبریز به سمت جنوب، در اسکو، روستای کنوان واقع شده است. یکی از سه روستای مخروطی شکل دنیا که به یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران تبدیل شده است.

عجیب ترین روستاهای جهان

روستای گیتورن در هلند

یکی از عجیب ترین روستاهای جهان که هیچ راه آسفالت و یا خاکی برای رسیدن به آن وجود ندارد، و تنها راه رفت و آمد، قایق‌ها می‌باشند. این روستا به ونیز هلند نیز مشهور است.

دیدنی ترین موزه های آنتالیا

روستای ویگانلا در میلان

فرض کنید مابین دره‌ای به ارتفاع چند ده کیلومتر، روستایی واقع شده است، که با توجه به مسیر طلوع و غروب خورشید، در زمستان خبری از نور خورشید نیست. به همین دلیل دمای این روستا در زمستان با دمای مناطق سیبری قابل مقایسه است.

روستای یانگسی در چین

در یکی از عجیب ترین روستاهای جهان در چین، نزدیک به ۵۰ درصد مردم کوتوله هستند. با تحقیق و تفحص دانشمندان به علت این موضوع پی‌بردند. دانشمندان علت اصلی آن را خاک آلوده به سرب در این روستا می‌دانند.

روستای گانزی دانگ

تنها چیز عجیب این روستا در چین، مسلط بودن آن‌ها به هنر‌های رزمی و باستانی چین از جمله کونگ‌فو می‌باشد. به همین امر به این روستا، روستای کونگ‌فو کاران نیز گفته می‌شود.

روستای هاکس

ساکنان روستای «هاکس» در نپال، آنقدر فقیر هستند که مجبورند کلیه خود را برای تامین مایحتاج زندگی شان بفروشند. این روستا آنقدر معروف است که به آنجا لقب «روستای تک کلیه ای» داده اند.
قاچاقچیان اعضای بدن در این روستا زیاد رفت و آمد می کنند و هر بار با دست پر برمی گردند. قاچاقچی ها افرادی را که تمایل به فروش کلیه دارند به جنوب هندوستان می برند تا در آنجا عمل جراحی لازم انجام شود.قاچاقچی ها به دروغ به روستاییان می گویند که کلیه آنها دوباره رشد خواهد کرد و به این ترتیب آنها را فریب می دهند. یکی از این فریب خورده ها «گیتا» – زنی با چهار فرزند – بود که یکی از کلیه هایش را به مبلغ ناچیز دو هزار دلار فروخت و یک خانه خرید اما خانه در زلزله سال ۲۰۱۵ با خاک یکسان شد. البته گاهی اوقات قاچاقچیان مردم این روستا را می ربایند و به اجبار، کلیه آنها را از بدن شان خارج می کنند.

عجیب ترین روستاهای جهان

نتیجه گیری

روستاهای عجیب و زیادی در جهان وجود دارد که هر یک زیبایی و نکته خاص خود را دارد. ایران هم روستاهای زیادی دارد که ممکن است برای مسافرین جالب و یا حتی عجیب باشد. یکی دیگر از روستاهای عجیب ایران، ماسوله درشمال کشور می‌باشد.

منبع عصر ایران
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها