معرفی زیباترین کوچه ها و خیابان های جهان

زیباترین کوچه ها و خیابان های جهان

زیباترین کوچه ها و خیابان های جهان را باید بشناسیم، تا فرصت قدم زدن و خرید کردن در آن‌ها را به دست بیاوریم. شهرهای زیبا هم مثل شهرهای معمولی، قسمت‌های بد و خوب دارند. حتی شهرهای متمولی مثل دبی هم خرابه‌هایی در کنار آن‌ وجود دارد، که با توجه به گسترش شهرها طبیعی می‌باشد. اما شهرهای زیبا، زیبایی خود را مدیون کوچه‌ها و خیابان‌هایی هستند که بازدیدکنندگان با دیدن آن‌ها به وجد می‌آیند. د این مقاله به بررسی زیباترین کوچه ها و خیابان های جهان می‌پردازیم.

لیجیانگ در چین

یکی از شهرهای قدیمی و جرو میراث سازمان یونسکو، با کانال‌های آبی و ساختمان‌های چوبی به سبک چینی‌ها، یکی از زیباترین خیابان‌های دنیا به شمار می‌رود.

زیباترین کوچه ها و خیابان های جهان

بروورس‌گرچ در آمستردام

آمستردام با کانال‌های داخل شهر، دوچرخه و قایق سواری‌اش مشهور می‌باشد. اما زیباترین بخش این شهر، خیابان بروورس‌گرچ، که مخصوصا در شب، زیبایی‌اش دوچندان می‌شود، است.

خیابان بن در آلمان

شکوفه‌های گیلاس در بهار به معنای واقعی کلمه،غوغا می‌کند. برای دیدن این شکوفه‌ها در یکی از زیباترین خیابان‌ های جهان در آلمان، باید به سراغ خیابان بن بروید.

شهر شفشاوش در مراکش

مراکش یکی از کشور‌های ساحلی دریای مدیترانه، همه ساله گردشگران زیادی از سرتاسر جهان دارد که بیشتر آن‌ها به شفشاون، شهر آبی رنگ، مسافرت می‌کنند. شهر شفشاون دارای زیباترین کوچه‌ ها و خیابان های جهان است، اما معروف‌ترین آن‌ها الحسن اونسار می‌باشد.

دیدنی ترین موزه های آنتالیا

خیابان لُمبارد در سانفرانسیسکو

ایالت کالیفرنیا، شهر سانفرانسیسکو و خیابان لُمبارد، که یکی از پر پیچ‌ترین خیابان‌های دنیا است، به منظور کاهش سرعت اتومبیل‌ها در این منطقه، به این شکل طراحی شده است. وگردشگران زیادی برای مشاهده این خیابان وارد شهر می‌شوند.

کوچه گل‌ها در اسپانیا

این کوچه که در شهر اندلسی کوردوبا (Cordoba) واقع شده ، مسیر باریکی است که به یک میدان می رسد. با گل های فراوان و دیوارهای تمیز، این خیابان اسپانیایی بسیار جذاب به نظر می رسد.

خیابان استینر در سانفرانسیسکو

این خیابان زیبا که در فیلم های مشهوری نشان داده شده است پر از خانه هایی می باشد که آن را به نقطه عطفی تاریخی بدل ساخته و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. خانه هایی به سبک ویکتوریا و ادوارد با رنگ های متنوع و شاد پاستیلی نقاشی شده اند.

خیابان راه فیلسوفان در ژاپن

این خیابان زیبا که در شهر کیوتو ژاپن واقع شده ۱.۲ مایل طول دارد و به راه فلاسفه معروف است. مسیر دل انگیز خیابان راه فلاسفه با درختچه های مملو از شکوفه های گیلاس و در موازات یک کانال و معبد گینگاکوجی (Ginkaku-ji temple) – یک میراث جهانی- امتداد یافته است. بهترین زمان برای بازدید از این خیابان ماه آوریل می باشد که درخت های برهنه با شکوفه ها پوشانده شده اند.

زیباترین کوچه ها و خیابان های جهان

نتیجه گیری

فضای دلگیر شهر‌ها باید به گونه‌ای بازطراحی شوند که شهروندان بتوانند زندگی خوب و شادی را داشته باشند. یکی از این طرح‌ها می‌تواند، زیبا سازی خیابان‌ها با درختان، گل‌ها، سنگ‌فرش‌ها و نمای ساختمان‌ها باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها