معرفی رودخانه دانوب

معرفی رودخانه دانوب

قاره اروپا به کلی پربارش و دارای رود‌های کوچک و بزرگی می‌باشد. رودخانه دانوب یکی از بزرگترین رود‌خانه‌های های اروپا و دنیا به شمار می‌رود. این رودخانه همانند سایر رود‌های بزرگ دنیا از جمله نیل و آمازون در آفریقا، و آمریکای جنوبی، کشور‌های زیادی را در بر می‌گیرد و در آخر به دریای سیاه وارد می‌شود. اما دانوب علاوه بر بزرگی و زیبایی خاصی که دارد، در میان مردم هم علاقه خاصی به این رودخانه است، به طوری که آهنگ های زیادی برای دانوب ساخته شده و مردم با آن انس گرفته‌اند. همچنین این رودخانه یکی از قدیمی‌ترین فرهنگ‌های اروپای مرکزی، به نام هالشتا نیز به شمار می‌رود. در ادامه با این رودخانه بیشتر آشنا خواهیم‌ شد.

مسیر رودخانه دانوب

همانطور که گفته‌شد، دانوب از کشورهای زیادی عبور می‌کند. اما شروع یا سرچشمه آن کشور آلمان، در کنار باغ کاخ پرنس فرستنبورگ می‌باشد. رودخانه دانوب از آلمان شروع و با عبور از ۸ کشور اتریش، کرواسی، مجارستان، بلغارستان، اسلواکی، صربستان، رمانی، اکراین در دلتای دانوب، مابین اکراین و رومانی به دریای سیاه وارد می‌شود.

رودخانه دانوب

سفر به جزایر یونان

دلتای دانوب

دلتای دانوب یا همان محل ورود رود به دریا، شاید به زیبایی مسیر آن نباشد، اما همین منطقه به عنوان یک برگ برنده در دست اکراین و رومانی است که از آن برای جذب گدشگر استفاده می‌کند. مساحت این دلتا برابر با ۴۵۰۰ کیلومتر، زیبایی محسور کننده و همچنین وجود حیات‌وحش، باعث رونق گردشگری در این منطقه شده‌‌ است.

شهرهای مهم در مسیر رودخانه

شهر‌هایی که در مسیر رودخانه دانوب قرار گرفته‌اند، زیبایی و شادابی خاصی را دارند. از مهمترین این شهرها می‌توان به وین پایتخت اتریش، بوداپست برای مجارها، براتیسلاوا پایتخت اسلواکی و پایتخت صرب‌ها، بلگراد می‌توان اشاره کرد.

جاذبه های آبراهه دانوب در وین اتریش

یکی از جاذبه های توریستی وین، کانال یا آبراهه دانوب است که در زبان آلمانی به آن Donaukanal است که شاخه ای از رودخانه دانوب محسوب شده و از قلب بخش مرکزی شهر وین می گذرد. برای تحت کنترل قرار دادن شاخه ای از دانوب که از مرکز شهر وین می گذرد به ساخت این کانال اقدام شده است و خود بر زیبایی های این شهر افزوده است و حاشیه آن به تفرجگاه تبدیل شده است و کافه ها و رستوران های متعددی در اطراف آن تاسیس شده است.

جاذبه گردشگری دیگری که رودخانه زیبای دانوب در وین ایجاد کرده است؛ جزیره  دانوب Donau Inselدر شهر وین و نزدیک دفتر سازمان ملل در اتریش است که کنسرتهای سالانه و بزرگی به نام Donau Insel Fest در آن برگزار می شود و محلی برای شنا کردن در روخانه دانوب و سایر فعالیت های ورزشی وین نیز می باشد.

همچنین گالری های هنری و ساختمان های تاریخی در کنار ساختمان هایی با معماری مدرن از دیگر دیدنی های حاشیه کانال دانوب در وین به شمار می رود.

اگر در مسیر رود دانوب در شهر وین با قایق حرکت کنید می توانید از کنار دیدنی های این شهر گذشته و هر جا که خواستید از قایق پیاده شده و از آن ها دیدن کنید. به عنوان مثال در این مسیر از کنار ساختمان اپک در وین خواهید گذشت که بسیار زیبا می باشد.

رودخانه دانوب

نتیجه گیری

رودخانه دانوب به همراه دیگر زیبایی‌های اروپا قطعا هر مشتاق سفری را به خود جذب خواهد کرد. و در ضمن اروپایی‌ها حساب ویژه‌ای بر روی گردشگی گذاشته‌اند. پس نگران امکانات و یا لذت نبردن از سفر به اروپا را از ذهن خود خارج کنید.

منبع موسسه علم و هنر میثاق
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها