موزه سلطنتی گرینویچ

موزه سلطنتی گرینویچ

موزه سلطنتی گرینویچ جزء میراث جهانی یونسکو است و یکی از برترین جاذبه‎های دیدنی انگلستان است. این موزه از چند بخش رصد خانه سلطنتی، گالری هنری خانه ملکه، موزه ملی نیروی دریایی و کشتی کاتی سارک تشکیل شده است. در این مقاله قصد داریم تا راجب موزه سلطنتی گرینویچ بیشتر توضیح دهیم.

رصد خانه سلطنتی گرنویچ

این رصد خانه یکی از جذاب‎ترین قسمت‎های موزه سلطنتی گرینویچ است که در کنار موزه دریایی واقع شده است . در این رصد خانه نقشه‎های ستاره شناسی و مسیر یابی ار می‎بینید که شما را به وجد می‎آورد. این رصد خانه در موقیعتی قرار گرفته که خط نصق النهار مبدا از این موزه می‎گذرد. در این موزه دیدنی‎های بسیاری وجود دارد که یکی از جذاب‎ترین آنها قوی‎ترین تلسکوپ دنیا است که توسط آن می‎توانید بریتانیا را مشاهده کنید. این رصد خانه زیبا به دستور سر کریستوفر رن و به خاطر نیاز علم به ستاره‎ شناسی ساخته شده است. این رصد خانه در سال ۱۹۵۳ به خاطر آلودگی هوا به بخشی از موزه دریایی تبدیل شده بود.

موزه سلطنتی گرینویچ

موزه ملی نیروی دریایی گرینویچ

در سفر خود به موزه سلطنتی گرینویچ شاهد یکی از بزرگ‎ترین و بهترین موزه‎های دریایی یعنی موزه ملی نیروی دریایی گرینویچ خواهید بود. این موزه بزرگ نمایی از دستاوردهای بزرگ دریاسالاران انگلیسی را به نمایش می‎گذارد. در این موزه حتی می‎توانید شاهد لباس‎های دریایی دریاسالاران انگلیسی که در جنگ مجروح شده‎اند را مشاهده کنید.

دیدنی ترین موزه های آنتالیا

خانه ملکه

این خانه یکی از اولین سازه‎های انگلیسی با معماری کلاسیک است که در بریتانیا ساخته شده است. این خانه، توسط “اینیگو جونز” در سال ۱۶۱۶ برای همسر جیمز اول طراحی و ساخته شد. نه تنها تماشای سبک معماری این خانه جالب توجه است بلکه درون این خانه، مجموعه آثار هنری استادان بزرگی همچون: هوگارث، ترنر، رینولدز، گینزبورو قرار گرفته که تماشای آن ها قطعا شگفت انگیز است. زمانی که چارلز دوم، در این بخش آتلیه ای به دو نقاش هلندی بخشید، طرح های گل لاله بر روی نرده های پله های مارپیچ آن طراحی شد. جالب است بدانید پلکان مارپیچی در این خانه، اولین پلکان مارپیچی ساخته شده در انگلیس است.

کشتی تندرو کاتی سارک

موزه سلطنتی گرینویچ

کاتی سارک، تنها بازمانده عصر طلایی کشتیرانی، در این موزه نگهداری می شود. این کشتی در قرن نوزدهم، جزو کشتی های تندرویی بود که چای را از چین به بریتانیا می بردند. سوار این کشتی غول پیکر شوید و از تماشای آن لذت ببرید.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها