سفری به یاد ماندنی در تپه های شکلاتی بهل

سفری به یاد ماندنی در تپه های شکلاتی بهل

تپه های شکلاتی بهل با شکل‌های غیرمعمول و زیبا، در جزیره بهل (Bohol) واقع در کشور فیلیپین می‌باشند و پدیده‌ای شگتف انگیز و خارق العاده‌ای را به وجود آورده‌اند. به گفته‌ی محققان تعداد این تپه‌ها چیزی در حدود ۱۳۰۰ می‌باشد. با تاریخ ما سایت مطالعه و بررسی دانستنی‌های تاریخ همراه باشید.

تپه های شکلاتی

تپه‌های شکلاتی بسیار بزرگ نیستند و بزرگترین آنها چیزی در حدود ۱۲۰ متر ارتفاع دارد و اکثر تپه‌های موجود ارتفاعی در بین ۳۰ الی ۵۰ متر دارند. تپه های شکلاتی بهل به شکل مخروط می‌باشند و مساحتی به اندازه‌ی ۵۰ کیلومتر مربع را احاطه کرده‌اند. این که این تپه‌های زیبا چگونه تشکیل‌ شده‌اند هنوز هم به صورت راز و رمز باقی مانده‌اند.

تپه های شکلاتی بهل

چگونگی ایجاد تپه‌های شگفت‌انگیز

بنا بر یکی از معروف ترین افسانه های محلی، در قدیم دو غول بزرگ دو روز تمام با هم دعوا کردند و به سمت یکدیگر سنگ و خاک پرتاب کردند. بعد از دو روز جنگ، غولها با هم صلح نمودند و این تپه‌های شکلاتی در اثر همان دعوا به وجود آمده‌اند.

اما یک افسانه رومانتیک نیز بین بومیان وجود دارد، غول جوان خوش تیپی، عاشق یک زن فانی می شود و وقتی آن زن مانند هر موجود فانی دیگر می میرد، غول جوان بسیار گریه می کند و هر یک از قطرات اشک او تبدیل به تپه ای شکلاتی می شود. اما زمین شناسان در خصوص نحوه تشکیلآنها نظریه های متفاوتی دارند. یک فرضیه منطقی این است که تپه ها متشکل از سنگ آهک دریایی هستند که تحت تاثیر فرسایش هوا بوده و روی سطحی از خاک رس غیرقابل نفوذ قرار گرفته اند. در نهایت منشاء تشکیلشان هرچه باشد، بازدید از آن ها تجربه ای بی نظیر است. چشم انداز این تپه های شکلاتی یکی از عجیب ترین جاذبه هایی است که می توانید در عمرتان تجربه کنید.

لوکس ترین فرودگاه های جهان

دلیل نامگذاری تپه های شکلاتی بهل

علت نامگذارشان به خاطر این است که در آخر فصل‌های کم باران، علف‌های سبز رنگ موجود در تپه قهوه ای رنگ می‌شوند و شکل آن‌ها مثل شکلات دیده می‌شود. تپه‌های شکلاتی اکثر مواقع حالت یکنواخت‌شان را نگه می‌دارند و هیچ نوع درخت و گیاهی بر روی آن‌ها وجود ندارد.

بهترین زمان مسافرت به تپه های شکلاتی

تمام فصول برای بازدید از این تپه‌ها مناسب هستند و این را باید دانست که بالا رفتن از این تپه‌ها به تنهایی کار درستی نیست.

تپه های شکلاتی بهل

سخن آخر

بازدید از تپه‌ های شکلاتی بهل زمان زیادی را از شما نمی‌برد و هم‌چنین مناظر خیره کننده‌ی آن ارزش یک بار دیدن را دارند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها