جاذبه های گردشگری اسلوونی

معرفی کشور اسلوونی

کشور زیبای اسلوونی همانند دیگر کشور‌های اروپایی از جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد خود برخوردار است. جاذبه های گردشگری اسلوونی عاملی مهم برای میهمان کردن گردشگران زیادی از تمام نقاط جهان به سوی خود است. این کشور کوهستانی  بهترین گزینه برای افراد علاقه مند به ورزش کوهنوردی است. سفر به کشور پر رمز و راز اسلوونی فرصتی مناسب برای رفتن به یک سافاری و گردشگری متفاوت است. با تاریخ ما همراه باشید تا درباره‌ی سرزمین جاذبه‌های گردشگری بیشتر بدانید و با تعدادی از جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شوید.

مختصری از تاریخ کشور اسلوونی

قرن هفتم و شروع حکومت محلی باواریا، همزمان با ورود اسلاوها را می توان شروع همه چیز برای این کشور دانست. از قرن سیزدهم به بعد اما برای صدها سال، تحت حکومیت سلطه امپراطوری ها اتریش و مجارستان بود. اسلووکی در سال های مختلف، متعلق به کشورهای مختلفی مانند اتریش، ایتالیا و یوگسلاوی بود تا زمانی که در سال ۱۹۹۱ به جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی تبدیل شد.

جاذبه های گردشگری اسلوونی

معرفی جاذبه های گردشگری اسلوونی

دریاچه‌ی زیبای بلد

یکی از مهیج‌ترین مناطق گردشگری این کشور دریاچه‌ی بلد است که در هر فصل زیبایی‌های خاص خودش را دارد. وجود کلیسای بزرگی در وسط دریاچه بیش از هر چیزی توجه افراد را به سوی خود جلب می‌کند.

قلعه بلد

این قلعه‌ی زیبا و تاریخی همانند کلیسایی که به آن اشاره کردیم در وسط دریاچه‌ی بلد واقع شده است. قدمت این قلعه‌ی تاریخی به زمان وسطی در قرن شانزدهم باز می‌گردد.

با عجیب ترین سواحل دنیا آشنا شوید

برج نبوتکنیک

این برج یکی از برجسته‌ترین نماد‌های کشور اسلوونی است که در شهر زیبای لیوبلیاناست واقع شده، تاریخ افتتاح نبوتکنیک به سال۱۹۹۳ باز می‌گردد. این برج عظیم داری ۱۳ طبقه است و ارتفاعی قریب به ۷۰ متر دارد. جالب است بدانید طبقات این برج ترکیبی از ساختمان‌های ادارای و تجاری، کافه رستوران و ساختمان‌های مسکونی است. طبقات اول تا ششم متعلق به ساختمان‌های تجاری، طبقات ششم تا نهم متعلق به منازل مسکونی و مابقی طبقات به کافه و رستوران‌های مجللی اختصاص داده شده است.

قلعه لیوبلیانا

قلعه قرون وسطایی لیوبلیانا، نماد پایتخت اسلونی، امروزه به یکی از اماکن دیدنی این شهر تبدیل شده است. در طول سال بسیاری از رویداد های فرهنگی، تاریخی و سرگرمی در این قلعه برگزار می شوند.

جاذبه های گردشگری اسلوونی

نتیجه گیری

جاذبه های گردشگری اسلوونی زبانزد عام و خاص است. و یکی از بهترین مکان‌هایی است که به طور واقعی می‌توان معنای آرامش را در آنجا حس کرد. تاریخ ما به شما پیشنهاد می‌کند حتی برای یکبار هم که شده به اسلوونی بروید و از مناطق دیدنی‌ آن دیدن کنید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها