با عجیب ترین سواحل دنیا آشنا شوید!

عجیب ترین سواحل دنیا

در سرتاسر دنیا سواحلی وجود دارند که از قوانین عادی کائنات پیروی نمی‌کنند و تفاوت‌های قابل توجهی  با سواحل معمولی دارند، مانند سواحل شنی که در تاریکی می‌درخشند و یا سواحل صورتی که برق می‌زنند. این سواحل علاوه بر تفاوت‌های بارز و منحصر به فرد دارای زیبایی‌های خیره کننده‌ای هستند که اگر از نزدیک آن‌ها را ببینید از تعجب خشکتان خواهد زد. اکنون میخواهیم چند مورد از عجیب ترین سواحل دنیا را مورد بررسی قرار دهیم.

عجیب ترین سواحل دنیا

ساحل مخفی

یکی از برترین جاذبه‌های دنیا در کشور پرتغال در منطقه‌ی (آلگار د بناگیل) است. اگر در میان صخره‌های این منطقه راه بروید متوجه صدای امواجی می‌شوید ولی منشاء آن را براحتی نمی‌توانید پیدا کنید و اگر با دقت به دنبال صدا باشید به یک حفره می‌رسید که دور آن را با حصار پوشانده‌اند. با نگاه کردن به داخل حفره متوجه می‌شوید یه منطقه‌ی ساحلی بزرگ در زیر صخره‌ها قرار دارد. علت این پدیده نفوذ آب دریا در گذر زمان به داخل صخره‌ها است که موجب بوجود آمدن این محوطه‌ی ساحلی در زیر صخره‌ها شده. این ساحل مخفی یکی از عجیب‌ترین سواحل دنیا است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‎کند.

ساحلی همراه با تکه‌های یخ و ماسه‌های سیاه

سواحل ایسلند  اغلب رنگ ماسه‌های متفاوتی نسبت به سایر سواحل دنیا دارند به این دلیل که ایسلند یک جزیره‌ی آتشفشانی است و ماسه‌های این جزیره اکثرا ماسه‌های آتشفشانی هستند. حال تالاب  Jokulsarlon در این جزیره با ترکیب تکه‌های یخ و ماسه‌ی سیاه باعث شده این ساحل در نگاه اول ساحلی با ترکیب الماس و خاک به نظر برسد. دلیل وجود یخ‌ها هم بخاطر متصل بودن این تالاب به رودخانه‌ای است که به دریا متصل می‌شود و تکه‌های یخ از یخچال طبیعی به وسیله‌ی این رودخانه به سمت دریا می‌رود و در ساحل پخش می‌شود و به مرور زمان آب می‌شوند.

عجیب ترین سواحل دنیا

بهترین سواحل آسیا

ساحل زیست ‌تاب

سواحل زیست‌تاب در چندین نقطه‌ی دنیا وجود دارند. این زیست‌تابی نتیجه‌ی حضور پلانگتون‌ها و جلبک‌هایی است که نور تولید می‌کنند و باعث می‌شوند آب دریا به رنگ‌های آبی یا زرد روشن در بیاید. البته این موجودات دریایی همیشه این نورافشانی را ندارند و فقط در شرایط خاص محیطی نورافشانی می‌کنند. بعضی از سواحل مشهور به زیست‌تابی، زمان تابشی قابل پیش‌بینی دارند و می‌توان برای تماشای این پدیده‌ی زیبای طبیعی‌شان برنامه‌ریزی کرد. یکی از سواحل زیست‌تاب جالب دنیا در پورتو ریکو واقع شده که در آن موجودات آبزی تاژک‌داری نور آبی چشم‌نوازی را در ساحل می‌سازد. در مالدیو هم وقتی فصل پاییز برسد و ماه هم پایین‌تر دیده شود همین پدیده‌ی زیبا در سواحل جزیره‌ها قابل مشاهده است. برخی از جلبک‌ها و پلانگتون‌ها وقتی تحت فشار باشند نور می‌تابند که باعث می‌شود وقتی شب‌ها در ساحل قدم می‌زنید رد پایی نورانی در پشت سرتان باقی بماند.

ساحل تخم اژدها

نیوزلند سرزمین منظره‌های شگفت‌انگیز طبیعی است که هیچ جای دیگری در دنیا نمی‌توان موارد مشابهش را پیدا کرد. ساحل تخم اژدها در نیوزلند یکی از جاذبه‌های پرطرفداری است که شاید انتظار داشته باشید بخشی از لوکیشن‌های سریال بازی تخت و تاج باشد. ساحل Koekohe دارای تعداد زیادی تخته‌سنگ‌های کروی شکل است که شبیه تخم اژدها هستند. این سنگ‌های شبیه تخم اژدها، میلیون‌ها سال قبل و در اثر تجمع گل و لای، لجن، خاک رس و کلسیت شکل گرفته‌اند. این سنگ‌ها در زیر خاک ساخته شدند و در اثر شسته شدن ماسه‌های اطرفشان از دل خاک بیرون آمده‌اند.

منبع لست کند
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها