صخره ی پریکستولن در نروژ

صخره ی پریکستولن در نروژ

یکی از معروف‌ترین صخره‌های خط ساحلی نروژ صخره ی پریکستولن است که به خاطر شکل عجیب و غریب و دیدنی که دارد سالانه گردشگران و کوهنوردان زیادی را از سرتاسر جهان به خود جذب می‎کند. نام دیگر این صخره، صخره‌ی مردم است و از شکل و شمایل ظاهری آن می‎توان به شیب بسیار تند و ارتفاع آن که به ۶۰۴ متر می‎رسد اشاره کرد و بالاترین قسمت این صخره یک محیط کاملا صاف به مساحت تقریبا ۲۵ در ۲۵ متر است.

زمان شکل گیری این صخره مربوط به هزار سال پیش مربوط به زمان عصر یخبندان بوده است. زمانی که به بالای صخره می‎رسید منظره‌ی شگفت انگیزی را می‎توان دید؛ از دره‌های خطرناک  و عمیق آن تا دریاچه‌ای آرام به رنگ فیروزه‌ای همگی در زیر پایتان قرار دارند که نمای خارق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد و ناگفته نماند که مجله ی معتبر Lonely planet  در سال ۲۰۱۵ این صخره را نفس گیر‌ترین صخره‌ی جهان از نظر چشم انداز زیبا معرفی کرد.

صخره ی پریکستولن

آنچه که باید از مسیر صخره های پریکستولن دانست

در فصل زمستان یعنی از آپریل تا سپتانبر به دلیل بارش زیاد باران و برف و در نتیجه یخ‌ زدگی به همراه شیب تند صخره معمولا خلوت است ولی در ماه های جولای و آگوست شلوغی بسیار زیادی دارد. مسافت تقریبی این صخره حدود ۶ کیلومتر از پایین تا قله‌ی آن است که حدود دو ساعت زمان میبرد و درجه ی سختی آن قرمز که یعنی تقریبا راحت بشمار می‌آید.

این صخره امنیت بسیار بالایی دارد با این حال تنها چیزی که باید بدانید این است که هیچ نرده و یا حفاظی وجود ندارد پس بهتر است مراقب قدم‌هایتان باشید. نظر اکثر افراد این است که طبیعت ذاتا خطرناک است و همین است که آن را جذاب می کند و بنابراین مقامات نباید با نصب نرده‌هایی زیبایی طبیعی این جاذبه را از بین ببرند و آن را غیر طبیعی کنند. با این حال جالب است بدانید که علیرغم نبود هیچ حفاظی، حادثه‌های مرگبار خیلی کمی تا حال در آن اتفاق افتاده است.

بهترین مقاصد چین برای صخره نوردی

تجهیزات مورد نیاز صعود به صخره پریکستولن

بهتر است که آب و خوراکی به اندازه‌ی کافی همراهتان ببرید. یادتان باشد که حتما وسایل مورد نیاز پیاده‌روی و کفش مناسب پوشیده باشید و در ضمن! دوربین را هم فراموش نکنید مطمئن باشید یکی از بهترین مناظر طبیعت را در آن جا تجربه خواهید کرد.

صخره ی پریکستولن

قبل از این که به این صخره بروید بهتر است آب و هوا را خوب چک کنید و البته خودتان را بهتر است برای تغییرات ناگهانی آب و هوا هم آماده کنید. آب و هوای این کوه به اندازه‌ای سرد است که احتمالا در فصل تابستان هم مجبور شوید یک دست لباس گرم همراهتان داشته باشید. در کنار این صخره تعدادی از زیباترین آبشا‌رهای نروژ هم قرار دارند و اکثر افرادی که می خواهند این صخره را ببینند از این آبشارها هم دیدن می کنند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها