برترین کلیساهای ایران

برترین کلیساهای ایران

علی­ رغم اینکه کشور ایران یک کشور مسلمان ­نشین است اما قشرهای مسیحی و ارمنی زیادی در آنجا سکونت دارند. مسلما با وجود این مسیحیان کلیساهای متعددی نیز برای عبادتشان بنا شده است با پایان یافتن سال میلادی و شروع سال جدید و برگزاری جشن کریسمس همه ساله افراد زیادی از دیگر کشورها  عازم کشور ایران  می­شوند. در تاریخ ما ، ما را دنبال کنید تا اطلاعاتی راجع به برترین کلیساهای ایران در اختیار شما قرار دهیم.

کانتور کوچکترین کلیسای ارتودوکس­ها

کلیسای کانتور در زمره کوچکترین کلیساهای جهان قرار دارد و در شهر قزوین بنا شده است. اگر کمی دقت کنید در بدو ورود به آنجا متوجه می­شوید که شکل ظاهری این کلیسا به شکل صلیب می­باشد. مسیحیان برای طلوع آفتاب ارزش خاصی قائلند به همین دلیل محراب این کلیسا را در قسمت شرقی آن قرار داده ­اند. این کلیسا دارای دو اتاق است که یکی متعلق به کشیش و دیگری نیز مختص انجام غسل تعمید. در حیاط این کلیسا دو سنگ قبر وجود دارد. که باستان شناسان معتقدند که یک خلبان و یک مهندس روسی در آنجا به خاک سپرده شده است.

برترین کلیساهای ایران

کلیسای ننه مریم

این کلیسا که در شهر ارومیه قرار دارد علاوه بر این­که یکی از برترین کلیساهای ایران محسوب می­شود عنوان دومین کلیسای قدیمی جهان را نیز به خود اختصاص داده است. از قدیم الایام ارومیه محل اقامت افراد مسیحی  بسیاری بوده است.

شادترین کشورهای دنیا

قره کلیسا

بدون شک قره کلیسا جزو برترین کلیساهای ایران است. کلیسایی که در سال ۲۰۰۸ میلادی در فهرست آثار جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این کلیسا در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی چالدران در استان آذربایجان غربی واقع شده و هر ساله در مناسبت‌های مختلف میزبان مسیحیانی از کشورهای همسایه ایران نیز است. این کلیسا ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. به عنوان نمونه می‌توان به معماری زیبا و حجم‌پردازی در بنا اشاره کرد که یکی از بهترین نمونه‌های اجرای هنرهای تجسمی است. همچنین دیوارهای دفاعی و برج‌های دیده‌بانی که در اطراف این کلیسا قرار دارند، از قره کلیسا یک قلعه نیز ساخته‌اند.

کلیسای وانک

کلیسای جامع وانک که نام دیگرش «آمنا پرکیچ» به معنی نجات‌دهنده مقدس است، در محله جلفا در شهر اصفهان قرار دارد.این کلیسا در زمان شاه عباس دوم در اصفهان ساخته شده و در ۱۵ دی ماه سال ۱۳۱۰ به شماره ۸۵ در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

برترین کلیساهای ایران

نتیجه گیری

از مطالب فوق الذکر در می­ یابیم که ایران مذاهب مختلفی را در فرهنگ اسلامی خود جای داده است و هر کسی  با مذهب و عقاید مختلف می­تواند آزادانه و با نهایت آرامش در ایران زندگی کند. وجود کلیساها متعدد در این خطه گویای این مطلب است.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها