شادترین کشورهای دنیا

شادترین کشورهای دنیا

زندگی کردن و یا حتی سفر کردن به کشور‌هایی که به عنوان شادترین مقاصد دنیا در نظر گرفته می‎شوند، می‌تواند یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌های یک فرد باشد… کیفیت زندگی و سطح رضایت مردم یک کشور از کشوری که در آن زندگی می‌کنند، تاثیر زیادی روی میزان رضایت و شاد بودن مردم دارد. برای سنجش این موضوع معیار‌های مختلفی مورد ارزیابی قرار می گیرد و در نهایت در هر سال شادترین کشورهای دنیا مشخص می‎شوند. اطلاعات مختلفی مثل آموزش، اشتغال، رضایت از زندگی، درآمد، سلامت و شرایط محیط زیست از مهم‌ترین عوامل موثر بر این سنجش هستند. کشورهایی که مردم آن بیشترین سطح رضایت را در مورد این شاخص‌ها داشته باشند و احساس آزادای، شادی و سلامتی بیشتری داشته باشند در رده ۱۰ کشور شاد دنیا قرار می گیرند.

شادترین کشورهای دنیا

دانمارک

تحصیلات رایگان برای کودکان حمایت مالی از بیکاران و امنیت بالای این کشور جزء امتیازات آن محسوب می‎شود. فاصله‌ای میان طبقه‌ی اشراف و فقیر وجود ندارد و میزان فساد اقتصادی و سیاسی به مقدار چشم‌گیری کم است. سطح سواد این کشور صد در صد است یعنی فرقی میان مردم وجود ندارد. برابری اجتماعی، میانه‌روی و وقت‌شناسی از شعار‌های معروف مردم دانمارک است. از ورزش‌هایی که مورد علاقه مردم دانمارک است فوتبال و درچرخه سواری است همینطور مردم این کشور بسیار شوخ طبع هستند. زندگی کاری این مردم تعادل کافی را دارد کم کار می‎کنند و بیشتر وقت خود راه همراه با خانواده سپری می‎کنند. وقت گزرانی با دوستان، بازی‌ها و روزنامه خواندن از کارهایی است که باعث شاد بودن این مردم می‎شود.

ایسلند

شمالی‌ترین کشور اروپا، که آب و هوای سردی دارد و تا قرن بیستم از فقیرترین کشورهای جهان بود و بعد از جنگ جهانی دوم با صنعتی کردن ماهیگیری‌اش به رفاه رسید و در دهه ۱۹۹۰ تبدیل به مرفه‌ترین کشور شد. ایسلندی‌ها اهمیت زیادی به خود کفایی و استقلال می‌دهند. در میان مردم، اختلاف درآمد بسیار کم است و زنان و مردان نیز از برابری حقوق برخوردارند. با توجه به اینکه ارتش ندارند، کمترین میزان جرم و جنایت را دارند، حتی نیروهای پلیس نیز غیر مسلح هستند. فرهنگ کتاب‌خوانی در میان مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به چاپ و نشر کتاب اهمیت زیادی می‌دهند. خشونت و جنایت در این کشور تقریباً برابر با صفر است و مردم احساس امنیت جانی می‌کنند، حتی مأمورین دولتی مسلح نیستند.

شادترین کشورهای دنیا

بهترین فعالیت های گردشگری ماجراجویانه در دنیا

فنلاند

زندگی به سبک سنتی و روستایی در فنلاند محبوب است. اکثر فنلاندی‌ها در طول تابستان به کلبه‌های روستایی و ییلاقی خود می‌روند و در زمستان ترجیح می‌دهند در شهر بمانند. فنلاندی‌ها بستنی زیاد مصرف می‌کنند. بزرگ‌ترین مصرف‌کنند‌ه‌های بستنی در اروپا، فنلاند است. مخصوصاً در فصل گرم و داغ تابستان. در هر نقطه از شهرهای این کشور، مردم قدم به قدم بستنی‌فروشی است. تنوع بستنی آن قدر در آنجا زیاد است که مردم حتی بستنی نمکی هم مصرف می‌کنند. جمعیت این کشور پنج میلیون و ۲۳۴ هزار نفر است که حدود ۹۳ درصد آنها فینی هستند.

منبع دنیای اقتصاد
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها