دریاچه کیندی ؛ عجیب‌ترین دریاچه جهان

دریاچه کیندی

دنیای ما دنیای شگفتی‌ها است و همین مسئله در مورد دریاچه‌ای عجیب و جادویی نیز صدق می‌کند که در نزدیکی پایتخت کشور قزاقستان یعنی شهر آلماتی واقع شده است. معمولا کم تر کسی است  که از قزاقستان برای مرکزهای تفریحی و جاذبه‌های گردشگری صحبت می‎کند و به همین دلیل جاذبه‌های زیادی از قزاقستان در مقابل چشم عموم پنهان است. کشور قزاقستان با آب و هوای بسیار سرد واقع در آسیای میانه است. میزان سرمای هوای این کشور به قدری زیاد است که در بعضی از روزهای سال به دمای منفی ۴۰ درجه هم می‎رسد. در قزاقستان یکی از عوامل طبیعی که در اواخر این قرن  پیدا شده است که بدون شک یکی از عجایب جهان است جنگلی است که در زیر یک دریاچه به نام دریاچه‌ی کیندی غرق شده است.

دریاچه کیندی

مشخصات دریاچه کیندی

این جنگل غرق شده درون دریاچه کیندی قزاقستان که به طول تقریبا ۴۰۰ متر می‎رسد قرار گرفته است. علت بوجود آمدن این پدیده یک زلزله بود که در سال ۱۹۱۱ میلادی رخ داد و منجر به بوجود آمدن یک سد طبیعی شد که پس از گذشت زمان با باران های متعدد باعث پر شدن این سد شد وجنگل در گذشت زمان در زیر آب پنهان شد. نکته‌‌ی جالب در مورد این دریاچه این است که وقتی درختان برای یک مدت نسبتا طولانی زیر آب باشند ، به مرور زمان پوسیده می‎شوند و از بین می‎روند اما در مورد این دریاچه خلاف آن عمل کرده و درختان این جنگلی که به زیر آب رفتند سالم ماندند.

علت اینکه درختان موجود در این دریاچه پوسیده نشدند آب سرد دریاچه است تا زمانی که آب این دریاچه سرد باشد می‎توان گفت مشکلی برای درختان پیش نمی‎آید و این جنگل را در دل آب زنده نگه می‎دارد. دریاچه کیندی در جنوب شرقی آلماتی و در ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

دریاچه گهر، نگین زاگرس

عجایب دریاچه

این دریاچه تنها از این بابت مشهور نیست و بخاطر رنگ آبی روشنی که دارد مشهور شده است. این رنگ در اثر رسوب سنگ های آهک موجود در منطقه ایجاد شده است و هرساله گردشگران تور قزاقستان را برای تماشای این پدیده به خود جذب میکند. همان طور که میدانید قزاقستان جزء سرد ترین کشور های دنیا است به همین دلیل دریاچه کیندی در زمستان به طور کامل یخ میزند و تبدیل به مقصدی برای علاقه مندان به تفریحات زمستانی میشود اما در فصل تابستان تصویری از آبی گرم و درختانی سبز را برای بازدید کنندگان خود رقم میزند.  درختان موجود در این دریاچه موجب شده که دریاچه کیندی به عنوان عجیب ترین دریاچه جهان تبدیل شود.

دریاچه کیندی

ریشه های این درختان در کف دریاچه رشد کرده اند و تنه ی آن ها هم همانند دکل کشتی های غرق شده در دریا از آب بیرون زده اند. این دریاچه همچنین جوان‌ترین دریاچه‌ی دنیا هم هست که تنها یک قرن از عمرش می‎گذرد.

منبع تورهای لحظه آخری
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها