جاذبه های گردشگری دوسلدروف

جاذبه های گردشگری دوسلدروف

کشور آلمان یکی از کشورهای بزگ اروپا با شهرهای متعدد و جاذبه‌های گردشگری که همگی بعد جنگ‌جهانی دوم بازسازی شده‌اند، جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد. در این مقاله قصد داریم با جاذبه های گردشگری دوسلدروف آشنا شویم. شهر دوسلدورف در میان شهرهای دورتموند از شمال، کلن از جنوب و موشین‌گلادباخ از غرب همسایه است، و در نزدیکی مرز با هلند قرار دارد. این شهر زیبا با شب‌نشینی‌ها، شهر دانشگاهی و هنری آلمان‌ها مشهور است. از جاذبه‌ های طبیعی و زیبای این شهر وجود رودخانه راین می‌باشد که زیبایی و طراوت خاصی را به شهر بخشیده است.

اشلاس بنرت

کاخ‌های ساخته شده توسط آلمانی‌ها در قرن‌های گذشته تا به الان دارای زیبایی‌ها و ظرافت‌های خاصی است، اگر می‌خواهید به یکی از کاخ‌های ساخته شده در قرن ۱۸ام میلادی، دید و بازدیدی داشته باشید، با وسیله‌های حمل و نقل عمومی می‌توانید به کاخ زیبای اشلاس بنرت برسید و همچنین در باغ‌های کنار کاخ ب تفریح بپردازید.

جاذبه های گردشگری دوسلدروف

خیابان کینزالی

زیباترین خیابان شهر و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دوسلدروف می‌باشد. این خیابان که در زبان محلی‌ها به خیابان کو معروف است، بهترین بوتیک‌ها، گالری‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها با وجود دو ردیف، درخت موازی و آب بین آن‌ها در آن قرار دارد.

تفرجگاه ساحلی راین

اگرچه دسلدروف در نزدیکی دریا نیست، اما رود با هیبت راین ساحل را به مردم شهر هدیه داده است. در این تفرجگاه که پر از آب، درخت، رستوران‌ها و … است، گردشگران بی‌شمای را به این منطقه از شهر فرا می‌خواند. شهر دوسلدورف سالانه نزدیک به چها میلیون گردشگر را میزبانی می‌کند.

زیباترین جاذبه های فراموش شده شهر شیراز

هوف گارتن

مرکز شهر دوسلدورف از شمال به پارک بزرگی به نام هوف‌گارتن می‌رسد. این پارک که در سال ۱۷۷۰ بنا نهاده شد، از «محله قدیمی» و «کونیگسلی» تا سواحل رودخانه‌ی راین کشیده شده است. مناظر طبیعیِ نمای پارک بر اساس مدل انگلیسی طراحی شده و شامل نواحی چمن‌زار وسیع، درختان انبوه، دریاچه و نهرهای بی‌شماری است. در بین ساختمان‌های آنجا، ساختمان «هوفگارتنرهاوس» باروکی، خانه‌ی سابق معمار باغ، ماکسیمیلیان ویحه (Maximilian Weyhe) است که اکنون موزه‌ی تئاتر شهر در آنجا قرار دارد. بازدید از «Schloss Jägerhof»، کلبه شکاری سابق که در سال ۱۷۶۳ به سبک هنری قرن ۱۸ میلادی ساخته شد را هم پیشنهاد می‌کنیم؛ ولو اینکه زمانی توسط ناپلئون اشغال شده باشد! این پارک هم‌چنین منزلگاه شماری از مجسمه‌های مدرن جالب با یادواره‌های تاریخی است.

 باغ ژاپنی نُردپارک

نردپارک، یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌ها، جایی فوق‌العاده برای گشت و گذار است. گذرگاه‌های پهن بی‌شمار، پارک را از بین علفزارهای وسیع و باغ‌های ضمیمه‌اش مانند باغ دلپذیر «لیلی»، قطع می‌کند. از نکات برجسته‌ی دیگر نردپارک مجسمه‌ی «هورس تامر» و باغ ژاپنی است که دومی توسط انجمن ژاپنی دوسلدورف به شهر ارائه شد و در حال به رخ کشیدن لندسکیپ‌های متفاوت متحیر کننده است. از جاذبه‌ی برتر دیگر اینجا می‌توان به موزه‌ی آکوازو لوبک اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری دوسلدروف

نتیجه گیری

شهر دوسلدروف یکی از شهرهای زیبای آلمان می‌باشد. این شهر جاذبه‌های دیگری هم دارد که می‌توان به ساختمان‌های گری، محله قدیمی دوسلدروف، کایزس ورت و …. اشاره کرد که از جاذبه های گردشگری دوسلدورف نیز به شمار می‌روند.

منبع ایوار
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها