از شهر پیزا ایتالیا چه میدانید؟

شهر پیزا ایتالیا

شهر پیزا ایتالیا واقع در نزدیکی دریای تیرنی با جاذبه‌های بی‌نظیر خود از جمله برج کج پیزا همه ساله شاهد هزاران گردشگری است، که از مناطق مختلف دنیا برای دیدن یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های دنیا که قدمت آن به ۵۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد، به وجد می‌آیند. شهر پیزا با قدت تاریخی که دارد و البته هنرمندان و معماران مشهور ایتالیایی و غیرایتالیایی که در این شهر زیسته‌اند، بناهای باشکوهی مثل برج پیزا به وجود آورده‌اند. در ادامه قصد داریم با زیبایی‌ها و هر آنچه در پیزا لازم است بدانیم، آشنا شویم.

آب و هوای شهر پیزا

قسمت‌های غربی ایتالیا که در همسایگی دریای مدیترانه قرار دارند، مثل تمام کشورها و شهرها دارای آب و هوای معتدلی هستند یا به نوعی می‌توان به آن آب و هوای مدیترانه‌ای هم گفت. این آب و هوا در کل سال کار چندان متفاوتی انجام نمی‌دهد. دما نه زیاد گرم و نه خیلی سرد می‌شود و از این رو می‌توان گفت شهر پیزا همیشه بای جذب گردشگر آماده می‌باشد.

شهر پیزا ایتالیا

جاذبه‌‌های گردشگری

این شهر پر از بناهایی است که در سازمان فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از شاهکارهای جهان به اسم تعمیدگاه که تقریبا بعد از صد سال از ساخت کلیسای جامع شروع شد و در طی ساخت آن که به طول دو قرن انجامید، تغییر سبک ساخت آن از رمانسک به گوتیک در گنبد این بنا قابل مشاهده است. همچنین می‌توان به سایر جاذبه‌‌های این شهر از جمله به کلیسای جامع سانتا ماریا، موزه ملی، تپه‌های توسکانی و … اشاره کرد.

فرهنگ مردم پیزا

شهر پیزا همانند دیگر شهرهای تاریخی ایتالیا از غنی ترین فرهنگ جهان بهره مند است که فرهنگ و تمدن و اصالت کشور ایتالیا را در جای جای آن می توان مشاهده نمود.  مردم این شهر با افتخار از هویت، خانواده خود و نیز فرهنگ سرزمینشان صحبت می کنند و به شدت به آن علاقه مند هستند. این ها را به محض ورود به شهر پیزا و برخورد با مردمانش به وضوح می توان لمس کرد.

همچنین با مشاهده هنر و معماری، ادبیات و موسیقی های غنی شهر پیزا می توان متوجه این نکته شد که توسعه فرهنگی این شهر از سایر ممالک دنیا فراتر رفته است. از زمان پیدایش عصر رنسانس که در اوایل قرن ۱۴ میلادی آغاز شد فرهنگ بسیار غنی و شکوفا شده مردم کشور ایتالیا به ویژه شهر پیزا، به تمامی جهانیان شناخته و وسعت آن به دیگر سرزمین ها هدایت شد.

شهر پیزا ایتالیا

منحصر به فردترین اقامتگاه های جهان

نتیجه گیری

شهر پیزا مانند سایر شهرهای ایتالیا از زبان رسمی ایتالیا و پول ارزی یورو استفاده می‌کنند. همچنین این شهر رستوران‌ها و کافه‌هایی برای دوست‌داران طمع‌های ایتالیایی وجود دارد که لذت سفر شما را دو چندان می‌کند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها