جشنواره زمستانی هاربین چین

جشنواره زمستانی هاربین چین

در طول سال جشنواره‌های هیجان‌انگیزی در  کشورهای مختلف برگزار می‌شود که افراد بسیاری بر حسب علاقه‌شان برای تماشای آن‌ها به آن مناطق سفر می‌کنند. جشنواره زمستانی هاربین چین هم یکی از آن فستیوال‌هایی است که طرفدارانی جهانی دارد و هر ساله علاوه بر هنرمندانی که در آن شرکت می‌کنند، گردشگران و توریست‌های زیادی از مناطق مختلف جهان برای تماشای آن به چین می‌آیند. با تاریخ ما همراه باشید و با این جشنواره بیشتر آشنا شوید.

محل برگزاری جشنواره

این جشنواره زمستانی که بزرگترین و فوق‌العاده‌ترین مجسمه‌های یخی در آن‌‌ ساخته می‌شود، در سال ۱۹۶۳ برای بار اول در چین برگزار شد. جذابیت و استقبال افراد از این جشنواره باعث شد هر سال  در همان تاریخ که ۵ ژانویه مصادف با ۱۵ دی می‌باشد پرشور تر  از قبل برگزار شود و هرسال بر تعداد تماشاگران و طرفداران جهانی‌اش افزوده شود.

جشنواره زمستانی هاربین چین

پارک‌های “سان آیلند” و “آیس اند اسنو ورلد” دو محل اصلی برگزاری این فستیوال هستند. مجسمه‌های یخی که بر اساس افسانه‌ها، سبک‌ها و حالت‌های خاصی ساخته می‌شوند، با نورپردازی‌های فوق‌العاده و عجیب فضای چشم‌نواز و جالبی  را در شهر ایجاد می‌کنند‌. و این زیبایی منحصر به فردی به شهر می‌بخشد و علاوه بر زیبایی درآمد بسیاری را برای این شهر ایجاد می‌کند.

اتفاقات مهم جشنواره زمستانی هاربین چین

مهم‌ترین اتفاقی که در این جشنواره افتاد، ساخت یک سازه‌ی یخی در سال ۲۰۱۵ بود. این سازه بزرگ به یاد یک پزشک کانادایی به‌نام “دکتر نورمن بتهون” ساخته شد. این مجسمه‌ی یخی‌در دو بخش ساخته شد که بخش اول آن به آبشار نیاگارا، و بخش دوم آن به تنگه برینگ اشاره می‌کرد. طراحی فوق‌العاده و در ابعاد بزرگ آن، باعث شد نام این مجسمه‌ به‌عنوان بزرگترین مجسمه یخی جشنواره زمستانی هاربین چین به ثبت گینس، درآید و بیش‌ از پیش این جشنواره را معروف و مشهور کند.

ماجرای سفر مارکوپولو به چین

نحوه ایجاد سازه‌های یخی

در این جشنواره برای تبدیل تکه‌های یخ سطح رودخانه سونگ‌ هوا از به بلوک‌های یخی از اره برقی گرد و برای منحنی کردن قطعات یخ از ابزار دستی مثل اِسکِنه (تیغه فولادی یا استیل با نوک تیز و پهن برای تراشیدن یخ) و یک نوع قلم مخصوص دیگر استفاده می‌شود. اره‌های برقی مورد استفاده برای ساخت مجسمه‌ها و ساختمان‌ها، طراحی پیچیده‌ای دارند و ممکن است پیش از آغاز جشنواره چند روز و شب بدون وقفه از آن‌ها استفاده شود.

جشنواره زمستانی هاربین چین

در ضمن برای ایجاد برخی از قطعات یخ که همچون شیشه شفاف هستند، از آب دیونیزه شده (آب مقطری که یون‌های آن نیز تا حد ممکن کاهش داده شده است) استفاده می‌شود.

این‌‌ها مطالب مختصری راجع‌به جشنواره زمستانی هاربین چین بود که در اختیار شما قرار گرفت. اگر به آن علاقه‌مند شدید پیشنهاد می‌کنم برای تماشای آن از الان برنامه‌ریزی کنید.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها