تصاویر شگفت انگیز غار سونگ دونگ در ویتنام

غار سونگ دونگ در ویتنام در شهر کوانگ این کشور قرار دارد. این غار به تازگی و در حدود ۱۰ سال می‌باشد که توسط باستان‌شناسان ویتنامی کشف شده‌است و از سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری این کشور شناخته می‌شود. غار سونگ دونگ بزرگترین غار کشف شده بر روی کره‌ی زمین می‌باشد و با این که تا کنون بسیاری از مردم جهان آن را نشناخته اند ولی مسافران زیادی را جذب ویتنام کرده‌است. با تاریخ ما بهترین وبسایت در حوزه ادب، فرهنگ و فلسفه همراه باشید.

غار سونگ دونگ

غار سونگ دونگ در ویتنام یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌ها در جهان محسوب می‌شود. این غار به حدی بزرگ است که یک هواپیمای غول آسا از درون آن می‌تواند عبور کند. فضای هیجان‌انگیز و رویایی که دارد همانند صخره‌ها و گیاهان هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند.

غار سونگ دونگ

معرفی زیباترین پارک های ملی ویتنام

نمای داخلی غار

جنگل هایی که درون غار ظاهر می شوند، صحنه بسیار حیرت انگیزی است که شما باید آن را ببینید باور کنید. ابرهایی در سراسر منظره دیده می شوند که نتیجه سیستم آب و هوایی مختص غار هستند. تالارهایی که با فسیل های باستانی تزیین شده اند که آن ها شواهدی هستند که نشان می دهند زمین میلیون ها سال است که زنده می باشد. زمانی که به زمانی که دهانه غار نزدیک می شوید، هوای خنکی به صورتتان می خورد که زندگی را به شما برمی گرداند. این خنکای غیر قابل باور، به شما نشان می دهد که قرار است جادویی بیش از یک غار را مشاهده کنید.

بزرگ‌ترین غار جهان چگونه پیدا شد

هو خان فردی محلی که در اطراف این غار در جنگل زندگی می‌کند برای کسب درآمد و گذران زندگی در اطراف این غار می‌گشت که با منظره‌ی عجیب و غریبی مواجه‌شد که باعث شد آدرس آن را به محققان ویتنامی بدهد و آن‌ها در چند مرحله این غار پر رمز و راز را کشف کنند.

زمین شناسی غار سونگ دونگ ویتنام

پارک ملی فونگ نا کِبنگ در ویتنام شامل قدیمی ترین سیسیتم کارست (پدیده خوردگی و انحلال توده‌‌سنگ‌های کربناته) در آسیا می باشد که بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون سال سن دارند. غار سونگ دونگ، نسبتا جوان تر می باشد و با تحلیل کاوشگران به تاریخ ۳ میلیون سال پیش برمیگردد.

این غار که در روی یک گسل شکل گرفته است، دارای رود عظیم رائو تونگ می باشد که از صخره ها گذر کرده و به شکل تونل بزرگی در زیر کوه ها دیده می شود. گودال های عظیمی که به دالینز معروف می باشند، چیزی حدود ۳۰۰ هزار سال پیش فرو ریخته اند که در نتیجه آن ورودی این غار شکل گرفت. مرواریدهای غار که به اندازه توپ بیسبال هستند به دلیل فرو ریختن آب از سقف غار تشکیل شده اند.

غار سونگ دونگ

وسعت غار سونگ دونگ

غار سونگ دونگ در ویتنام به طول ۵ کیلومتر و با ارتفاع ۲۰۰ متری و عرض حداکثر ۱۵۰ متری به بزرگ‌ترین غار جهان معروف شده‌است. قبل از پیدایش این غار، غار گوزن بزرگترین غار شناخته‌شده در جهان بوده‌است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها