راهنمای سفر به ساراواک مالزی

راهنمای سفر به ساراواک مالزی

ساراواک یکی از ایالات های  مالزی است که در شرق مالزی و شمال غربی جزیره بورنئو قرار گرفته است. این ایالت سرسبز و زیبا در کنار فرهنگ و تاریخ غنی جاذبه‎های طبیعی فراوانی برای گردشران سراسر دنیا دارد به طوری که سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا به ساراواک سفر می‎کنند. مرکز ساراواک شهر کوچینگ است. زبان مردم ساراواک مالزی مالایی و واحد پول آنها رینگت است و جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر دارد. از جاذبه‎های گردشگری ساراواک مالزی می‎توان به موزه گربه، پارک ملی باکو، مسجد کوچینگ، قلعه‎های نوین، پارک‎های ملی لمبیر هیلز و … اشاره کرد.

ساراواک مالزی

موزه گربه

در مالزی گربه به عنوان حیوانی خوش‎ یمن شناخته می‎شود. این موزه حدود ۲۰۰۰ نمایشگاه با موضوع گربه‎های سراسر دنیا دارد؛ از مجسمه‎های گربه گرفته تا آثار هنری و بوم‎های نقاشی گربه در این موزه به چشم ‎می‎‏خورد. وظیفه موزه گربه ترویج و اگاهی میراث تاریخی و فرهنگی است.

پارک ملی باکو

از قدیمی ترین پارک‎های کوچینگ پارک ملی باکو است که مساحتی بالغ بر ۲۷ کیلومتر مربع دارد که حیاط وحش بسیار زیبا و زیستگاه‎های فراوانی دارد. در این پارک آبشارها به حوضچه‎هایی می‎ریزند. در این پارک گونه‎های جانوری و گیاهی فروانی وجود دارد طوری که پوشش گیاهی و جانوری این پارک سالانه گردشگران و محققان زیادی را به خود جذب می‎کند.

مسجد کوچینگ

این مسجد همانطور که از اسم آن بر می‎اید در شهرکوچینگ قرار دارد و به خاطر معماری منحصر به فرد آن بسیار معروف است.

قلعه‎های نوین

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در ایالت ساراواک که نباید آن را از دست بدهید قله های نوین است. این جاذبه گردشگری دارای کوه هایی است که شکل های عجیب و غریبی دارد و برای این که به این قله ها برسید باید راستا طولانی را طی کنید.

راهنمای سفر به مالزی

پارک ملی لمبیر هیلز

ساراواک مالزی

پارک ملی معروف لمبیر هیلز در امتداد جاده میری-بینتولو، در ۳۶ کیلومتری جنوب غرب شهر میری در ساراواک، واقع در شرق مالزی، قرار داره. این محل در سال ۱۹۷۵ در فهرست پارک های ملی ثبت شد و مساحتش برابر با ۶،۹۵۲ هکتاره. حدود ۱،۱۷۳ گونه مختلف از درختان با ۲۸۶ نسل و ۸۱ خانواده درختی در این پارک وجود دارن که لامبیر رو به یکی از متنوع ترین جنگل های مالزی تبدیل نموده اند. اگر در طول راستا برای تماشای گیاهان و جانوران جنگلی شگفت انگیز توقف کنید، طی کردن این راستا بیشتر طول خواهد کشید. این پارک از مهم ترین جاذبه های گردشگری مالزی به حساب میاد.

منبع همگردی malaysia
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها