حمام های گوگردی تفلیس

حمام های گوگردی تفلیس

تفلیس پایتخت کشور گرجستان خانه‌ی حمام‌های گوگردی است. حمام های گوگردی تفلیس یکی از جاذبه‌های قدیمی و بخصوص معروف تفلیس و کشورش گرجستان بوده اند. گفته می‌شود یکی از مهم‌ترین دلایل ساخت شهر تفلیس بخاطر وجود چشمه‌های آب گرم و حمام‌های گوگردی بوده است. داستان جالبی در این رابطه وجود دارد می‌گویند تنها دلیلی که باعث ماندگار شدن پادشاه تفیلس که واختانگ گرگاسالی نام داشت به خاطر وجود همین چشمه‌های آب گرم و حمام‌های گوگردی بوده چرا که این پادشاه علاقه‌ی بسیار زیادی به این آب‌ها داشت.

از قدیم الایام این کشور و شهرهاش به داشتن چشمه‌های آب گرم معروف بوده‌اند در علم پزشکی چشمه‌های آب گرم دارای خاصیت‌های درمانی چشم گیری هستند از این رو خیلی از افراد برای استفاده کردن از این حمام‌ها راهی کشور گرجستان می‌شود. با ما همراه باشید.

تاثیرات تاریخی حمام های گوگردی

جالب است بدانید که در اصل واژه ی تفلیس از ریشه ی تبلی گرفته شده است که در زبان گرجی به معنای آب گرم است. به حمام های آب گرم موجود در تفلیس، حمام های آبانتوبانی نیز می گویند. حمام های گورگردی تفلیس از لحاظ ساختار کاملا شبیه به حمام های سنتی ایرانی هستد البته آن ها با هم یک فرق بسیار بزرگ دارند! در حمام های سنتی ایرانی از آب داغ شده توسط انسان ها استفاده می کنند و این در حالی است که در حمام های گوگردی تفلیس آب داغی که جریان دارد کاملا طبیعی است. دمای آب در این حمام ها بین ۴۱ تا ۴۲ درجه ی سانتی گراد است.

حمام های گوگردی تفلیس

حمام های گوگردی تفلیس تاثیر بسزایی بر روی فرهنگ حمام و نظافت سریع هم بر منطقه ی تفلیس و هم به خاطر موقعیت قرار گیریشان در جاده ی ابریشم بر روی دیگر مسافران و رهگذران این منطقه داشته است.

جاذبه های گردشگری شامونیکس

نکاتی در رابطه با حمام های گوگردی که باید بدانید

  • یادتان باشد قبل از این که می‌خواهد درون این حمام‌ها، حمام کنید چیزی نخورید چون باعث حالت تهوع می‌شود.
  • اگر چیزی میل کردید حتما دو الی سه ساعت بعد به حمام بروید.
  • در این حمام ها به جای حوله از لونگ استفاه می‌شود.
  • حتما بعد از حمام استراحت کنید چون بدن شما به استراحت نیاز دارد.
  • یادتان باشد گوگردهای موجود و تجمع آن ها باعث ایجاد بوی بدی در آب شده است که این نشانه‌ی خوبی است مبادا به خاطر بوی بد آب از حمام کردن اجتناب کنید.

حمام های گوگردی تفلیس

نتیجه گیری

حمام‌ های گوگردی تفلیس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر بشمار می‌آیند که دارای خاصیت‌های بسیار زیادی هستند. از این رو بسیاری از افراد به کشور گرجستان می‌آیند و با روش‌های آب درمانی که پزشک توصیه می‌کند سعی در برطرف کردن مشکلات پوستی، تنفسی، روماتیسی و… خود دارند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها