زیباترین آب نماهای دنیا

زیباترین آب نماهای دنیا

آب نماها در زمان قدیم برای تامین آب شرب، حمام کردن، برطرف کردن نیاز ساکنین و شست و شو مورد استفاده قرار می‎گرفتند اما با پیشرفت علم این آب نماها جنبه تزئینی پیدا کردند. آب نماها امروزه کاربردی نیستند و فقط جنبه زیبایی دارند.  آب نماها تا اواخر قرن نوزده توسط نیروی گرانش کار می‎کردند. آب توسط مکانی بلندتر از سطح شهر به این آب نماها جاری می‎شد تا فواره‎ها فعال شوند. آب نماها آثار تاریخی بی‎نظیری را درست کردند که هر ناظری را مجذوب زیبایی خود می‎کند. در این مقاله قصد داریم شما را با زیباترین آب نماهای دنیا آشنا کنیم.

آب نمای ثروت

اگر به دنبال بزرگ‎ترین آب نمای دنیا می‎گردید باید سفری به سنگاپور داشته باشید. این آب نما یکی از زیباترین آب نماهای دنیا است که با طراحی خاص خود گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‎کند. در طراحی این آب نمای بزرگ حلقه ای برنزی به دور آب نما به کار رفته است که به معنی جهان و سمبل یگانگی است.

زیباترین آب نماهای دنیا

با عجیب ترین سواحل دنیا آشنا شوید!

آب ‌نمای آرکیبالد

این آب نمای زیبا که یکی از زیباترین آب نماهای دنیا است ترکیبی از طراحی به سبک یونانی و رومی است. نام کامل این آب نمای زیبا یادمان جی اف آرکیبالد است که در نیو ساوت ولز مرکز سیدنی بنا شده است. این آب نما با فواره‎های خاص خود آپولو را در حالی به نمایش می‎گذارد که موجودات افسانه‎ای دور تا دور او را گرفته‎اند.

آب ‌نمای باکینگهام

آب‌ نمای باکینگهام یکی از اماکن دیدنی و مشهور شیکاگو در مرکز گرنت پارک است. این آب ‌نما که در سال ۱۹۲۷ وقف شده است، یکی از بزرگ ‌ترین آب ‌نماهای جهان است. شکل ظاهری آن به کیک عروسی شباهت دارد و از آب‌ نمای لاتونا ی کاخ ورسای در طراحی آن الهام گرفته شده است و همچنین، استعاره­ای  از دریاچه ی میشیگان می باشد.

آب‌ نمای آشتی ملی

آب ‌نمای آشتی ملی روسیه با ۱۶ مجسمه با روکش طلا تزئین شده است که نمادی از جمهوری ­های متحد در شوروی سابق محسوب می شوند. این آب‌ نما در محل نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی روسیه قرار گرفته است.

زیباترین آب نماهای دنیا

آب ‌نمای تره ­وی

آب‌ نمای تره­وی ۲۶ متر ارتفاع و ۲۰ متر عرض دارد. مجسمه مرکزی تندیسی است از اوکانئوس که آب ‌نما در زیر پای او قرار دارد و به حوض بزرگی می ­ریزد. به خاطر زیبایی خیره کننده ی آن و حضورش در فیلم­ های مختلف طی سالیان گذشته، آب ‌نمای تره ­وی یکی از معروف­ ترین آب ‌نماهای جهان محسوب می شود.  اگر به رم سفر کردید حتماً باید آن را ببینید. ۲.۹ میلیون دلار برای ترمیم این آب‌ نما هزینه شده است تا بتواند زیبایی‌ اش را حفظ کند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها