جاذبه های گردشگری شهر مالاکا مالزی

شهر مالاکا مالزی

مالاکا یک مرکز ایالتی به همان نام در ساحل غربی مالزی با تاریخی بسیار غنی و فرهنگی آمیخته از فرهنگ‌‌های پرتغالی ، هلندی و انگلیسی می‌باشد و سه استعمارگری که سال ها بر این شهر حکومت کردند و تاثیرات باور ناپذیری را بر سبک زندگی مردم و فرهنگ عمومی جامعه برجای گذاشته‌اند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با جاذبه های گردشگری شهر مالاکا الزی آشنا کنیم.

کلیسای کریس

این کلیسا عنوان یکی از ساختمان‌های نمادین از دوره‌ی استعمار هلندی باقی ‌مانده و در قرن هیجدهم میلادی به عنوان جایگزینی برای کلیسای قدیمی برای مردم پرتغالی ایجاد شد. رنگ سرخابی بر بروی دیواره‌های این کلیسا نشانگر ساختمان‌های باقی مانده از دوره‌ی استعمار هلندی‎ها است. همچنین سنگ قبر‌های نوشته شده به زبان پرتغالی هلندی و انگلیسی در داخل کلیسا منبت کاری شده‌اند. این کلیسای زیبا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شهر مالاکا است.

شهر مالاکا مالزی

موزه میراث بابا نیونیا

چان کیم لی ساکن نسل چهارم خانه‌ای که امروز موزه است  برای توسعه و تجلیل فرهنگ چینی و مالایی این خانه را تبدیل به موزه کرده است. در این موزه ظروف سفالی، مبلمان و قطعات نجاری به عنوان صنایع دستی به نمایش گذاشته شده‌اند. پرده‌های رنگارنگ و نقش‌دار طبق سنت چینی‌ها بر روی دیوار های این موزه نصب شده که نشان دهنده‌ی ترکیبی از فرهنگ غرب و چینی در دنیای مالایی است.

باید و نبایدهای سفر به مالزی

ستادسویس

یک سالن هلندی به رنگ سرخابی که همان نماد ساختمان‌های بجا مانده از استعمار هلند است که در آن زمان محل اسکان فرمانداران و افسران هلندی بود و بعد از آن در زمان استعمار انگلیس تبدیل به یک مدرسه انگلیسی شد و در حال حاظر یک موزه‌ی تاریخی و فرهنگی است و جزو موزه‌های برتر منطقه به حساب می‌آید.

کاخ سلطان ملاکا

اگرچه این بنا یک بنای اصلی نیست، اما یک کپی خوب است که برای نمایش دادن تاریخ منطقه در سال ۱۹۸۴ ساخته شد. ساختمان این کاخ، بر اساس توصیف تاریخی از کاخ شاه منصور ، سلطانی که در ملاکا از ۱۴۵۶ تا ۱۴۷۷ حکمرانی می‌کرد، ساخته شد. این کاخ دارای یک سری دایوراما (ماکت سه بعدی) است که نشانگر روزهای معمولی داخل کاخ است. درخواست‌کنندگان، نگهبانان و فروشندگان در تالار اصلی منتظر احترام به سلطان می ماندند تا بتوانند درخواست‌های خود را با سلطان در میان گذارند.

شهر مالاکا مالزی

فاموسا

قایای این قلعه‌ی پرتغالی در میان نهادهای اروپایی قدیمی‌ترین باقی‌مانده در تمام آسیا می‌باشد. این قلعه در اوایل سال ۱۵۰۰ برای محافظت از سرزمین‌های تازه فتح‌شده و یا جلوگیری از هجوم سایر کشورهای اروپایی بر روی تپه‌ی ساحلی ساخته شد. این قلعه بعد‌ها به‌دست هلندی‌ها افتاد و سپس برای جلوگیری از فتح شدن آن توسط ناپلئون فرانسه به انگلیس سپرده شد. انگلیس از این واهمه داشت که اگر فرانسه و یا سایر کشور‌ها بتوانند آن‌ را فتح کنند، قدرت زیادی بدست آورند. بنابراین ترجیح داد به‌جای محافظت، آن را تخریب کند. به درخواست آقای رافلز،بنیانگذار سنگاپور، تنها دروازه‌ی کوچکی از آن حفظ شد.

منبع بیتوته
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها