برترین جاذبه های گردشگری ایروان ارمنستان

جاذبه های گردشگری ایروان

شهر زیبای ایروان، پایتخت و بزرگ‎ترین شهر ارمنستان یکی از زیباترین شهرهای ارمنستان است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‎کند. ایروان که در دامنه کوه‌های باعظمت و پوشیده از برف آرارات واقع شده است، شهری است که با وجود جاذبه‌های پرشمارش همچنان ناشناخته باقی مانده است. زیبایی خیره کننده این شهر را در جای دیگر نمی‌توان دید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با برترین جاذبه های گردشگری ایروان بیشتر آشنا کنیم. از جاذبه‌های گردشگری ایروان می‎توان به موزه ماتناداران، میدان جمهوری، موزه تاریخ ارمنستان و… اشاره کرد.

موزه ماتناداران

بدون شک موزه‌ی ماتناداران از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایروان به شمار می‎رورد، مجموعه‌ای باارزش و با قدمت بالا همچون نوشته‌های قدیمی به زبان‌های ارمنی، روسی، فارسی، عربی و… در این موزه نگهداری میشود. این موزه به نام ماتنادارن مشهور است ولی نام اصلی آن ماتناداران مسروپ ماشتوتس است و جالب است بدانید علت نام گذاری این موزه به خاطر ابداع کننده‌ی الفبای ارمنی به این نام انتخاب شده است. اگر جز آن دسته افرادی هستید که به ادبیات ارمنی و فرهنگ آن علاقه دارید حتما سری به این موزه‌ی باشکوه بزنید. از دیگر دارایی‎های این موزه نزدیک به ۱۷۰۰۰ دست نوشته و چیزی حدود ۳۰۰۰۰ مدرک در آن موجود است.

جاذبه های گردشگری ایروان

ماجراجویی در ارمنستان

میدان جمهوری

اگر به ایروان سفر کنید احتمالا گذرتان زیاد به این میدان باشکوه می‎افتد، بزرگترین میدان مرکز شهر که از شلوغ‌ترین مکان‌های ایروان به شمار می‎آید. مجسمه‌ی لنین تا سال ۱۹۹۰ در مرکز این میدان واقع بود و تا آن زمان نام این میدان، میدان لنین نام داشت. تا زمانی که به دلیل سقوط شوروی این مجسمه برداشته شد و بجای آن یک صفحه نمایش بزرگ گذاشته شد.

موزه تاریخ ارمنستان

در میدان جمهوری علاوه بر دیدنی‌های فراوان، یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ایروان هم قرار دارد: موزه تاریخ ارمنستان. این موزه بزرگ و عظیم با دپارتمان‌های مختلفی که دارد به باستان شناسی، قوم شناسی و مردم شناسی اختصاص دارد. موزه تاریخ ارمنستان در سال ۱۹۲۰ راه اندازی شده و تا به حال مجموعه‌ای بالغ بر ۴۰۰۰۰۰ شی و اثر تاریخی را گردآوری کرده است.

بخش مردم شناسی و قوم شناسی هم بسیار جالب توجه است: در این بخش می‌توانید با پوشاک و البسه مردم منطقه در دوره‌های مختلف تاریخی آشنا شوید. علاوه بر این، فرش‌ها و گلیم‌های دستبافت مردم ارمنستان هم در همین موزه نگهداری می‌شوند.

جاذبه های گردشگری ایروان

پارک عشاق

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ایروان پارکی به نام پارک عشاق است. این پارک در دوره‌های مختلف اسامی متفاوتی داشته است. در قرن ۱۸ نام این مکان کوزم پارک (Kozem Park) بود. بعد از جنگ جهانی دوم این پارک مورد بازسازی قرار گرفته و به احترام شاعر مشهور روس، پارک پوشکین نامیده شد. در سال ۱۹۷۰ نام پارک مجددا به بارکاموتیون (Barekamutyun) تغییر پیدا کرد که به معنای دوستی است.

این نامگذاری ظاهرا به این دلیل بوده که این پارک محلی محبوب برای زوج‌ها و جوانان به حساب می آید. این پارک بسیار زیباست و فضاهای سبز و گلکاری شده زیبا، آبشارها، برکه‌ها و پل‌های متعددی وجود دارد که آن را به مکانی رمانتیک و عاشقانه تبدیل کرده اند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها