همه چیز در مورد پوتراجایا مالزی

پوتراجایا مالزی

پوتراجایا دارای جاذبه‎های گردشگری فراوانی است طوری که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‎کند. این شهر که زمانی از درختان نخل پوشیده بود امروز نیز در محاصره درختان است. پارک‌ها و باغ‌ها در جای جای شهر پوتراجایا در کنار مدرن‌ترین امکانات شهری قرار گرفته‌اند. جاذبه‌های گردشگری پوتراجایا تلفیقی از سازه‌های مدرن و طبیعی است. پوتراجایا پایتخت اداری مالزی نیز می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با جاذبه های گردشگری پوتراجایا بیشتر آشنا کنیم.

پوتراجایا مالزی

آب و هوا

این شهر سالانه دارای ۷۵ درصد رطوبت می‌باشد و در کل یک شهر گرم و مرطوب به شمار می‌رود. سردی و گرمی هوا در روز و شب متغیر است یعنی درمای هوا در روز به ۳۳ درجه بالای صفر و در شب به ۲۴ درجه بالای صفر کاهش می‎یابد و بیش‌ترین شدت گرما در این شهر در ماه‌های مارس و سپتامبراست و مرطوب‌ترین ماه‌های سال نوامبر و فوریه است.

رستوران ها

اگر در سفر و گذر از این شهر هستید و قصد دارید غذای خود را در رستوران‌های این شهر میل کنید؛ کافه شهر قدیم، رستوران دره سیاه، کافه پالم هیل و کبابخانه تاسیک از بهترین مکان‎های این شهر هستند که به خاطر شهرتشان از شلوغی زیادی برخوردار هستند.

باید و نبایدهای سفر به مالزی

تالاب پوتراجایا

تالاب پوتراجایا یکی دیگر جاذبه‌های معروف این شهر است که با داشتن پیاده‌روهایی به داخل طبیعت و هم چنین مکان‌هایی برای پیک نیک گردشگران زیادی را به خود جذب می‎کند. این پارک دارای یک تالاب ۲۰۰۰ هکتاری است که اولین تالاب ساخته شده به دست بشر است. این پارک از لحاظ موقعیت جغرافیایی، در شمال برج ۱۸ متری قرار گرفته است.

تفریحات متنوع پوتراجایا

اکثر جاذبه‌های گردشگری پوتراجایا در فضای باز می‌باشد. یکی از این‌ها گشت و گذار با قایق و یا کشتی با ظرفیت ۷۶ نفر بر روی دریاچه و نظاره جاهای دیدنی پوتراجایا می‌باشد. این تفریح سرگرم کننده، زیبایی‌های این شهر را بیشتر به شما نشان می دهد، زیرا در اطراف دریاچه‌اش، چشم اندازهایی فوق‌العاده مانند پل پوتراجایا، مسجد پوتراجایا و ساختمان‌های اداری دولت وجود دارد که همگی از مهم‌ترین جاهای دیدنی پوتراجایا هستند. به این دلیل که پوتراجایا دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است، از تهویه‌ای مطبوع و بسیار عالی در کشتی‌ها استفاده می‌گردد، البته می‌توان گفت که اگر می‌خواهید با ظرفیت محدودی از گردشگران به دیدن جاهای دیدنی پوتراجایا بروید، می‌توانید از قایق‌های کم جمعیت‌تر بهره ببرید.

پوتراجایا مالزی

از دیگر تفریحات در این شهر مالزی، می توان به بزرگ‌ترین پارک گیاه شناسی در مالزی به نام پارک گیاه شناسی پوتراجایا اشاره نمود. این پارک، به دلیل وسعتی برابر با ۹۲ هکتار، بزرگترین پارک گیاه شناسی مالزی شناخته شده است که حدودا دارای ۷۰۰ گونه مختلف گیاهی می‌باشد.

بهترین اقامتگاه‎های پوتراجایا

برای اقامت چند شبه در سفر به پوتراجایای مالزی، باید به شهر کلانتان (Kelantan) بروید و هتل‌ها و یا کلبه‌های شیشه‌ای را انتخاب کنید. این شهر به دلیل پیشرفت صنعت گردشگری، بسیار برای اقامت مناسب است، زیرا دارای تعداد بی‌شماری هتل است، از جمله کلبه شیشه‌ای کوتا بهرو (Crystal Lodge Kota Bahru)، هتل سوریا (Suria Hotel)، هتل رایدل (Ridel Hotel).

منبع روشینا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها