آسمان خراش جده در یک قدمی تبدیل شدن به بلندترین آسمان خراش جهان

آسمان خراش جده

آسمان خراش جده در یک قدمی بلندترین آسمان خراش جهان یعنی برج خلیفه‎ی دبی قرار دارد. این برج سعودی که به تازگی عناون بلندترین آسمان خراش را از برج خلیفه ربوده است هزینه‎ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون یورو تنها برای توسعه این برج اختصاص داده شده است. ساخت این برج بلند هنوز به اتمام نرسیده و طبق گفته مهندسان، این سازه در سال ۲۰۲۰ به اتمام می‎رسد. ارتفاع این برج به حدود ۳۲۸۰ پا می‎رسد که بلندتر از برج خلیفه دبی است. در این سازه که از ابرها نیز پیشی می‎گیرد یک رصدخانه مجهز، طبقه‎ای وسیع با مساحت ۲۴۵۰۰۰ متر مربع، ۳۶۰ واحد مسکونی و ۱۲۱ آپارتمان خدماتی وجود دارد.

آسمان خراش جده

موقعیت و معماری برج

این برج بلند در شمال جده و کرانه‎ی سواحل دریای سرخ قرار گرفته است. این برج تا طبقه ۲۶ ساخته شده که تا پایان مراحل ساخت خود این طبقات به ۲۰۰ می‎رسند. طراحی برج بر عهده شرکت معماری آدریان اسمیت و گوردون گیل است. در طراحی این برج زیبا از ساقه‎های چند لایه نو گیاه کویری الهام گرفته شده است. برج دارای سه وجه است که هر کدام زین وجه‎ها دارای فرو رفتگی‎هایی است که با ایجاد سایه از برج در برابر نور خورشید محافظت می‎کند. بر روی این فرو رفتگی‎ها تراس‎هایی به وجود آمده که چشم انداز زیبایی از شهر جده را به نمایش می‎گذارد. پیش از برج خلیفه ی دبی، برج کانتون چین که در سال ۲۰۱۱ افتتاح گردید، با ارتفاع ۱۶۰۱ پا، رکورددار بلندترین ساختمان جهان محسوب می شد و پس از آن برج جده این عنوان را از آن خود خواهد ساخت.

همه چیز در مورد قاب عکس دبی

مدیر اجرایی برج

مونیب جده، مدیر اجرایی شرکت اقتصادی جده، مالک و توسعه دهنده ی پروژه ی اقتصاد شهری جده اظهار داشت: “با این پروژه ی عظیم، که در زمینه ی املاک و مستغلات پدیده ای بی نظیر و بی سابقه به شمار می رود، به نتایج جدیدی خواهیم رسید و قصد ما از ساخت این بنای باشکوه برآورده کردن اهداف شرکت هایی است که در صدد ایجاد یک مرکز شهر در سطح جهانی همراه با ارائه ی سبکی پیشرفته از زندگی می باشند. بنابراین، جده نقطه ی عطفی به شمار می رود که تمامی مردم دنیا را از طبقات مختلف جامعه با فراهم آوردن خدمات گسترده به خود جذب می کند.

آسمان خراش جده

ترکیب کلی شهر اقتصادی جده به گونه ای طراحی شده است که در مساحت ۵.۳ کیلومتر مربع آن، با حمایت جهانی، تلفیقی از محیطی وسیع و چند منظوره که لبریز از تمامی جنبه های زندگی مدرن می باشد را به ارمغان می آورد.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها