هتل مهینستان راهب کاشان ، لوکس ترین اقامتگاه تاریخی ایران

هتل مهینستان راهب کاشان 

هتل مهینستان راهب کاشان از جمله اقامتگاه‎های سنتی و قدمت دار شهرستان کاشان در استان اصفهان است. تاسیس این بنا مربوط به دوره قاجاریه بوده و به دلیل برخورداری از معماری ایرانی دو قرن پیش، در سال ۱۳۸۹ توسط گروهی از مرمت کاران مجرب، ترمیم و بازسازی گردید. هتل مهینستان از مکان‎های پرطرفدار اقامتی برای گردشگران علاقمند به تاریخ و معماری ایران زمین می‌باشد.

معرفی هتل مهینستان راهب کاشان

بنای مهینستان راهب کاشان از جمله جاذبه‌های تاریخی شهرستان کاشان بوده که پس از یک دوره کامل مرمت باستان شناسی، در سال ۱۳۹۳ به عنوان هتل و یا مهمانسرای رسمی با نام میهن سرای راهب، فعالیت خود را در زمینه اقامت، پذیرایی و سرویس دهی به گردشگران و مسافران آغاز نمود. این اقامتگاه دیدنی دارای ۱۶ اتاق با سبک کاملا سنتی بوده و لذت یک سفر رویایی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. این هتل مجهز به رستوران، کافی شاپ، گالری و شاه نشین بوده و بازدید از فضای سنتی و زیبای این مکان، خاطره‌ای متفاوت و به یادماندنی را در قاب خاطرات گردشگران ماندگار می‌نماید.

هتل مهینستان راهب کاشان

کافی شاپ و رستوران هتل مهینستان راهب کاشان در سبکی سنتی و برگرفته از معماری و دکوراسیون دوره قاجاریه تجهیز گردیده و فضایی آرامبخش، متفاوت و بی‌نظیر به منظور سرو غذاهای سنتی کاشان در این اقامتگاه به شمار می‌آید. بازدید از گالری‌های موجود در این هتل، فرصت مناسبی برای سپری نمودن شب‌های کویری و پر ستاره کاشان در فصل تابستان است. امروزه این هتل امکان رزرو اینترنتی اتاقها را برای متقاضیان فراهم آورده و موفق به کسب نمره بالایی در رتبه بندی هتل‌های کاشان شده است.

هتل ملک التجار یزد ؛ اولین هتل خشتی جهان

مشخصات هتل مهینستان راهب

هتل مهینستان راهب یک هتل چهار ستاره میان‌رده در شهر کاشان واقع در کشور ایران است. این هتل ۱۳ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به وای‌فای رایگان، پارکینگ رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، کافی شاپ، خشک‌شویی و صبحانه در اتاق اشاره کرد. همه‌ی اتاق‌های این هتل دارای سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون، حمام و دستشویی خصوصی هستند. رستوران این هتل انواع اراینی و دریایی را سرو می‌کند.

هتل مهینستان راهب کاشان

در سال ۸۴ این بنا به عنوان یکی از آثار ملی ثبت شد. البته لازم به ذکر است که این اقامتگاه در سال ۸۹ زیر نظر علی اکبر حلی مرمت شد و از سال ۹۳ پذیرای مهمانان است. با وجود فضا و بافت تاریخی، میهن سرای راهب امکانات مدرنی دارد و ترکیب این دو عنصر متضاد، تجربه‌ی جالبی برای مسافران رقم می‌زند. برای مثال استفاده از اینترنت رایگان در سرداب و شاه نشین و ایوان تابستانی و زمستانی از تجربیاتی است که به طور معمول در زندگی روزانه به دست نمی‌آید.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها