تاریخچه کهن حمام ساندانوف مسکو

تاریخچه کهن حمام ساندانوف مسکو

حمام ساندانوف مسکو یکی از آثار تاریخی پربازدید و ارزشمند مسکو در کشور روسیه است. این اثر باستانی، قدمتی ۳۰۰ ساله داشته و از چندین ساختمان دو تا سه طبقه با حمام های زنانه و مردانه و اتاق‎های سکونت کارگران حمام بنا نهاده شد. این ساختمان عظیم و مجلل در زمان تاسیس، مجهز به اتاق نشیمن، اتاق مطالعه، سلمونی و سونا بوده و در طبقات دیگر خود در برگیرنده رخت شوی خانه و مخازن بزرگ نگهداری آب جهت تامین منبع آب حمام بود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تاریخچه کهن حمام ساندانوف مسکو بپردازیم.

حمام ساندانوف مسکو

حمام ساندانوف در قرن هجدهم توسط ساندانوف، بازیگر قرن هفدهم روسیه تاسیس و به افتخار وی نامگذاری گردید. ساندانوف هدایای ارزشمند و قیمتی روز ازدواج خود با الیزابت اورانوف را صرف خرید زمین بزرگی نموده و و توانست در عرض هفده سال زمین‎های اطراف ملک خود را نیز خریداری نموده و حمام ساندانوف را تاسیس نماید. بخشی از این بنا در سال ۱۸۱۲ دچار آتش سوزی گردیده و مجددا پس از شش سال جان دوباره گرفت.

معرفی شهر مسکو

این اثر زیبا و تاریخی پس از ساندانوف، مالکین فراوانی به خود دیده و در هر دوره دستخوش تغییرات کوچک و بزرگ سلیقه‎ای مالکین خود گردید. عظیم‎ترین تغییر ایجاد شده در حمام ساندانوف، تخریب و ساخت یک حمام جدید با نام حمام ساندونی توسط گانزگی در سال ۱۸۹۶ بود. تاریخچه حمام کهن ساندانوف مسکو بسیار غنی است.

این بنای زیبا از معماری و مصالح بی نظیری  ساخته شده و در سال ۱۹۹۲ مورد ترمیم و بازسازی مجدد مرمت کاران تاریخ شناسی روسیه قرار گرفت. بازدید از حمام ساندانوف مسکو از پیشنهادهای  لذت بخش گردشگری به شمار می آید.

حمام ساندانوف مسکو

علت نام گذاری

متن کپی شده: قدمت  حمام ساندانوف به قرن هجدهم باز می گردد و آن را به افتخار سایلا نیکولاویچ ساندانوف (Sila Nikolaevich Sandunov)، بازیگر دوران کاترین کبیر در دهه ۱۷۹۰ نامگذاری کردند. ساندانوف با الیزابت اورانوف (Elisabeth Uranova) خواننده ی تحصیلکرده کالج تئاتر، ازدواج کرده بود. بنابر افسانه ها امپراتریس مجذوب استعداد الیزابت شده و در مراسم ازدواج این زوج شرکت کرده بود. در روز عروسی او به الیزابت جواهرات گران قیمتی هدیه کرد.

ساندانوف برلیان های هدیه شده را فروخت و زمینی ارزان قیمت کنار ساحل رودخانه نگلین ناجا (Neglinnaja) خریداری کرد. بعدها او زمین های بیشتری را از همسایگان خود خرید. سپس در سال ۱۸۰۶، تمام ساختمان های واقع در زمین خود را تخریب کرد و یک حمام سنگی ساخت. این حمام که توسط وی ساخته شد، عمر طولانی تر از او داشت و تقریبا ۸۰ سال تا زمانی که در سال ۱۸۱۲ به دلیل آتش سوزی ویران شد، پابرجا مانده بود.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها