موزه تای هوآ پوکت

موزه تای هوآ پوکت

تایلند یکی از بزرگترین قطب‌های گردشگری دنیا به شمار می‌رود. در بین شهرهای تایلند پوکت و بانکوک سهم بیشتری از گردشگران را به خود داده‌اند. موزه تای هوآ پوکت یکی از جاذبه‌های این شهر است. موزه‌ای که سالانه گردشگران زیادی را برای دیدن خود از گوشه گوشه دنیا، جذب می‌کند. این موزه به سبک چینی- پرتغالی ساخته شده و با شکوه‌ترین ساختمان خیابان کرابی پوکت به شمار می‌رود. در گذشته از این موزه به عنوان محل آموزش زبان چینی استفاده می‌شد. اما این روزها از بهترین مراکز پوکت به شمار می‌رود. در ادامه با سایت تاریخ ما، برای آشنایی بیشتر با این موزه همراه باشید.

موزه تای هوآ پوکت چه اسرار و زیبایی‌هایی در خود دارد؟

این موزه بیشتر در حوزه معماری و تاریخ شهر پوکت فعالیت دارد. ساختمان این موزه همان طور که گفته شد به سبک چینی- پرتغالی ساخته است. ماحصل این سبک، داشتن حیاط است. یعنی قسمتی از موزه بدون سقف است. این موضوع علاوه بر زیبایی‌های خارق‌العاده‌ای که به موزه تای هوآ پوکت می‌دهد، باعث تخلیه هوا نیز می‌شود. این تخلیه هوا در تابستان‌ها بیشتر هم احساس می‌شود. چرا که تایلند از آب و هوای نسبتا گرمی برخوردار است و در تابستان خنک نگه داشتن اماکن گردشگری، اهمیت ویژه‌ای دارد.

چه چیزهای در این موزه نگهداری می‌شوند؟

در حیات این موزه که همان قسمت بدون سقف آن است، دستگاه‌های قدیمی و غول پیکر را در آن گذاشته‌اند. این دستگاه‌ها برای استخراج فلز قلع از معادن پوکت استفاده می‌شد. همچنین در قسمت مسقف آن تابلو‌ها و اثرات معماری زیادی وجود دارد که منتظر دیده شدن از طرف شما هستند.

مدیریت موزه بر عهده چه کسانی است؟

بنیاد کوسون‌سانگ‌کرو (Kusonsongkhroh Foundation)، یک سازمان خیریه با پیشینه‌ای طولانی است که قدمت آن به دوران استخراج قلع از معدن‌های پوکت باز می‌گردد. مدیریت موزه تای هوآ نیز در دست این بنیاد قرار دارد. این بنیاد توسط گروهی از تاجران چینی مهاجر و خوش‌نام محلی تأسیس شده است. هدف اصلی از تأسیس این بنیاد، کمک به مهاجران بی بضاعت و نیز بهبود و ارتقاء شرایط زندگی مردم بومی جزیره از طریق ساخت بیمارستان و مدارس مختلف در نظر گرفته شده است. این بنیاد همچنان تا به امروز در این حوزه مشغول فعالیت است.

موزه تای هوآ

جاذبه های گردشگری جزیره پوکت

ساعات ورود و خروج موزه

  • ساعات بازگشایی موزه تای هوآ: همه روزه از ساعت ۹.۰۰ صبح تا ۱۷.۰۰
  • مکان: شهر قدیمی پوکت، خیابان کرابی شماره ۲۸، و در نزدیکی خیابان مشهور سوی رومانیSoi) Romanee) و کاخ بان چین‌پراچا.
  • پارکینگ این مجموعه نیز نهایتاً تا ساعت ۱۷.۳۰ بعدازظهر باز می‌باشد.
  • هزینه ورودی: ۲۰۰ بات به ازای هر یک نفر به اضافه ۲۰۰ بات برای دریافت مجوز عکس‌برداری

نتیجه گیری

تایلند یکی از زیباترین کشورهای دنیا است و پوکت هم جزو زیباترین مناطق تایلند است. موزه تای هوآ پوکت از جاذبه‌های گردشگری شهر پوکت است. این موزه قبلا به عنوان آموزشکاه زبان چینی استفاده می‌شد. همچنین این موزه با سبک چینی- پرتغالی ساخته شده و قسمتی از آن بدون سقف یا همان حیاط است. در این قسمت دستگاه‌های استخراج قلع از معادن پوکت نگهداری می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر با سایت تاریخ ما همراه باشید.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها