مجسمه بودای بزرگ ؛ نماد امید مردم پوکت

مجسمه بودای بزرگ ؛ نماد امید مردم پوکت

در مقاله‌های پیشین مجله گردشگردی تاریخ ما، به معرفی تعدادی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری جزیره زیبای پوکت در کشور تایلند، پرداختیم. اما این بار قصد داریم شما را با تندیس غول پیکری به نام مجسمه بودای بزرگ ، در جزیره پوکت آشنا سازیم. در واقع این مجسمه یکی از برجسته‌ترین مقاصد توریستی و به نوعی نماد امید مردم پوکت به حساب می‌آید. ان مجسمه بر بلندای تپه‌ای به نام ناکرد، قرار گرفته که به دلیل عظیم الجثه بودنش از نمای بسیار دور هم دیده می‌شود و چشم اندازی از سواحل کارون، خلیج چالانگ و دیگر بخش‌هایی از شهر پوکت را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است. اگر مشتاق شدید که در تور پوکت از این مجسمه دیدن کنید با ما همراه شوید که اطلاعاتی از این مکان را به دست آورید.

معرفی بودای بزرگ

مجسمه بودای بزرگ؛ در سال ۲۰۰۹ با ارتفاعی حدود ۴۵ متر در ۲۵ متر عرض و حدودا ۱۳۵ تن وزن، ساخته شد. برای ساخت این مجسمه هزینه‌های بالایی پرداخت شد چرا که در بخش‌های مختلف مجسمه از سنگ مرمر و طلا استفاده شده است. محیطی که این مجسمه در آن قرار دارد محیطی بسیار ساکت توام با آرامش است و تنها صدایی که در آن به گوش می‌رسد صدای زنگوله‌های کوچک و پرچم‌های زردرنگی که به واسطه وزش باد به صدا در می‌آیند. گفته شده که ساخت این مجسمه در ترغیب جوانان به دین بودا موثر بوده و همچنین در صد سال اخیر مهمترین پروژه عمرانی تایلند برای معرفی جزیره پوکت و جذب توریست بوده است. از آنجایی که این عمارت برای توسعه نیازمند سرمایه گذاری است صندوق‌هایی برای کمک‌های مالی گردشگران در این محیط در نظر گرفته شده است.

بهترین هتل های ارزان قیمت پوکت

در این مکان مقدس چه بپوشیم

پوشیدن لباس‌های ساحلی، دامن کوتاه، تی شرت حاوی عکس و نوشته، در این مکان ممنوع است. اگر در هنگام بازدید لباستان مناسب نبود نگران نباشید، در مرکز این مجموعه لباس‌ایی مخصوص گردشگران به نام سارونگ کاملا رایگان موجود است.

مجسمه بودای بزرگ

صندوق‌های کمک‌های مالی

در نزدیکی پایه مجسمه بودای بزرگ، سالن مخصوصی وجود دارد که روند پیشرفت این پروژه، برخی از تعلیمات آیین بودایی و تعداد زیادی صندوق کمک‌های مالی در آن به چشم می‌خورد. از نظر برخی از بازدیدکنندگان، این صندوق‌های کمک‌های مالی که به منزله درخواست مداوم پول نقد از بازدیدکنندگان است، منظره واقعاً ناخوشایندی است و وجود چنین چیزی شایسته این مکان مقدس نخواهد بود.

اما چه بازدیدکنندگان از این مسئله رضایت داشته باشند و چه نه، تأمین بودجه این مجموعه به کمک‌های مردمی وابسته است. این مجموعه به عنوان محبوب‌ترین جاذبه گردشگری شهر پوکت و نیز وجود علائم جاده‌ای که افراد را به سمت این محل رهسپار می‌کند، بدون شک موجب می‌شود که کمک‌های مالی بسیاری از این صندوق‌ها گردآوری ‌شود. البته این بدان معنا نیز هست که این محل یکی از پر رفت‌وآمدترین جاذبه‌های گردشگری پوکت محسوب می‌شود که همواره جمعیت بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند.

نتیجه پایانی

مهم نیست که اهل کدام مرز و بوم هستیم، گاهی باید این چهار چوب همیشگی رو در هم شکست و پای به آن سوی مرز‌ها گذاشت و سفر‌هایی را آغاز کنیم که مارا با فرهنگ و سنت و آیین‌های خاص مردمانی دیگر آشنا می سازند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها