زیبا‌ترین موزه های جهان با معماری بی‌نظیر

زیبا‌ترین موزه های جهان با معماری بی‌نظیر

وقتی درباره موزه‌ها صحبت می‌کنیم، رقابتی داغ بین هنر و معماری را حس می‌کنیم. از بزرگ‌ترین و زیبا‌ترین موزه های جهان ، صرفا به دلیل محتوای گران‌بهایی که در اختیار دارند بازدید نمی‌شود بلکه به دلیل زیبایی شناسی و طراحی آنها مورد توجه عموم قرار می‌گیرند. طراحی موزه‌ها توسط معماران افتخار بزرگی محسوب می‌شود زیرا این امکان را به شما می‌دهند تا نام‌های خود را در یاد‌های نسل‌های آینده حک کنید.

در راستای ادای احترام به این بنا‌های بزرگ و باارزش ما مجموعه‌ای از برخی از جالب‌ترین موزه‌های جهان را_ که در سراسر جهان پراکنده شده‌اند را برای شما ارائه می‌دهیم مارا همراهی کنید.

موزه‌ هنر‌های معاصر نیتروی( برزیل_ ۱۹۹۶)

این موزه یکی از زیبا‌ترین موزه‌های جهان است که در حومه( ریودوژانیرو) واقع شده است. این بنای زیبا و باشکوه حاصل همکاری دو معمار برجسته و خلاق به نام‌های اسکار نیمایر و  مهندس سازه، برونو کانتارینی، است. این دو در طراحی این سازه بسیار آینده نگر بوده‌اند، که موزه را شبیه به یک سفینه فضایی بیگانه طراحی کرده‌اند.  این طرح نشان دهنده علاقه اسکار نیمایر به فرم‌های عایق‌بندی شده است.

وی آرزو می‌کرد که این اثر مانند گلی باشد که در سرزمین سنگی راه خود را باز کرده است. این موزه به طور طبیعی توسط یک استخر محاصره شده است و، ورودی مارپیچ آن هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد.

موزه لوور( پاریس، فرانسه) ۱۷۹۳

موزه لوور، در کشورفرانسه فعالیت خود را از سال ۱۷۹۳، آغاز کرده و همچنان به عنوان یک موزه عمومی فعالیت می‌کند. این مرکز با، بازدید حدود ۱۵۰۰۰ بازدیدکننده در روز یکی از پر بازدید‌ترین موزه‌ها در سطح جهان است. این موزه در راستای ترویج هنر، فرهنگ و تاریخ بشر بالغ بر۳۵۰۰۰، اثر متفاوت مانند نقاشی‌ها، یافته‌های باستان شناسی، یادگارها و مجسمه‌ها را به نمایش می‌گذارد.

موزه لوور

مشهور ترین موزه های تاریخی مسکو

موزه ملی زاید، ابوظبی

این موزه در گرامیداشت یاد شیخ زاید بن سلطان آل نهیان ساخته شده و در طراحی آن سعی بر آن بوده تا از عناصر شخصیتی او استفاده گردد. این موزه تاریخچه و دستاورد‌های زندگی شیخ زاید را به معرض دید عموم گذاشته است. طراحان این بنا گروه فاستر و شرکاء بوده‌اند.

شهر هنر و علوم، والنسیا، اسپانیا

این بنا کروی مانند طراحی شده که اشاره  به پلنتاریوم یا چشم بصیرت و دانش را دارد. همچنین این بنای جالب دارای بخش‌هایی پلک مانند هم است که با بازشدن‌شان می‌توان به استخر‌های اطراف دسترسی داشت. طراحان این بنا سانتیاگو کالاتراوا و فلیکس کندل هستند.

منبع بیتوته
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها