بهترین تفریحات و جاذبه های گردشگری کوش آداسی

بهترین تفریحات و جاذبه های گردشگری کوش آداسی

از آنجایی که مدتی است ترکیه، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا به ویژه در بین ایرانیان تبدیل شده است، آشنایی با دیگر شهر‌های آن یک باید است. هدف از این نوشتار معرفی کوش آداسی و جاذبه های گردشگری کوش آداسی، واقع در سواحل اژه و در ۷۱ کیلومتری استان آیدین ترکیه است. این بندر در شمار اولین و مهمترین استراحتگاه‌های ترکیه قرار دارد.

این بندر زیبا و حیرت‌آور با توجه به اماکن تاریخی و زیبایی‌های طبیعی که در خود دارد به مانند تکه‌ای از بهشت است که فراتر از انتظارات شما به تعطیلات را پاسخ می‌دهد. جالب است بدانید این جزیره دارای بزرگ‌ترین زمین گلف اروپا است و به دلیل همسایه بودنش با جزیره دیلک، سهم مهمی در گرشگری غواصی را به خود اختصاص داده است. با ما باشید تا نگاهی به برخی از اماکن تفریحی آن بیندازیم.

پارک ملی دلتای آیدین

برای شناخت و درک هرچه بیشتر از زیبایی‌های این بندر شگفت‌انگیز بهتر است با پارک ملی دلتای آیدین یا بیوک مندرس شروع کنیم. عوامل طبیعی و جغرافیایی دست در دست هم داده و این پارک زیبا را میان دو منطقه، سکه و کوش آداسی خلق کرده‌اند. قدمت این پارک به قرن‌های ۸ و ۹ میلادی می‌رسد و اکنون یکی از زیبا‌ترین و منحصر به فرد‌ترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعی این بندر است.

گورجین آداسی

این سازه یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب کشور ترکیه است که با تماشای آن گویی تکه‌ای از  تاریخ را نظاره می‌کنید. در قرن ۱۹ میلادی، مصادف با حمله مورا از جانب عثمانی‌ها، قلعه گورجین آداسی، بعنوان یک پاسگاه جهت نگهبانی از جزیره‌ها به دست بارباروس خیرالدین پاشا، دریاسالار عثمانی  و الیاس آقا احداث شد. اکنون این مکان تاریخی یکی از، زیبا‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این بندر است.

بهتر‌ین جاذبه های گردشگری نیس ، فرانسه

جزیره کبوتر

یک گذرگاه ۳۵۰ متری نیز در نزدیکی جزیره وجود دارد که در نهایت به جزیره‌ای به نام جزیره پرنده می‌رسد. در این جزیره زیبا و دیدنی، باقی مانده‌های یک قلعه بیزانسی که متعلق به قرن ۱۳۲ میلادی است، وجود دارد. این قلعه برای مدتی در طول تاریخ به عنوان مقر دزدان دریایی شناخته شده است.

برج و بارو و دیواره‌های این قلعه بعدها به مجموعه این قلعه در جزیره‌ی کبوتر اضافه شدند. در این جزیره پر است از کافه و رستوران‌های مختلف که فضای جزیره را تورسیتی‌تر کرده‌اند.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

روستای گوزل چاملی

روستای گوزل چاملی در دامنه‌ی تپه دیلک در محدوده‌ی شمال شرقی پارک ملی آیدین قرار گرفته است. این روستا معمولا به عنوان محل برگزاری بسیاری از کنفرانس‌های کنفدراسیون‌هایی که مرکز سیاسی و علمی هستند، قرار می‌گیرد. در این پارک گردشگاه‌هایی برای استفاده‌ی روزانه نیز وجود دارد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها