بهترین جاذبه های گردشگری باکو

جاذبه های گردشگری باکو

باکو، پایتخت کشور آذربایجان که در همسایگی ایران قرار دارد یکی از زیباترین و تاریخی ترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود. جاذبه های گردشگری باکو بسیار زیاد هستند همچنین باکو یک شهر ساحلی است و در ساحل غربی دریای خزر قرار گرفته است. باکو در گذشته در زمان صفویان به جزیی از خاک ایران تبدیل شد اما بعد توسط عثمانی‌ها فتح شد و از ایران جدا گشت. در این مقاله به معرفی چند مورد از جاذبه های گردشگری باکو می‌پردازیم.

ایچری شهر ( شهر قدیمی باکو )

ایچری شهر که امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های باکو به شمار می‌آید در واقع در گذشته شهر باکو بوده است که امروزه با پیشرفت آذربایجان و گسترش شهر باکو این شهر قدیمی به یک مرکز گردشگری و تاریخی تبدیل شده است.

قیز قالاسی (قلعه دختر)

قلعه قیز قالاسی که به معنی قلعه دختر می‌باشد یک قلعه تاریخی در شهر باکو است ویکی از جاذبه های گردشگری باکو به شمار می‌آید که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این قلعه در گذشته به عنوان کلیسا نیز مورد استفاده قرار گرفته و محل عبادت بوده است.

 معرفی مراکز خرید باکو در آذربایجان

کاخ شیروان شاه

کاخ شیروان شاه به عنوان یک قصر قدیمی که در ایچری شهر باکو قرار دارد با معماری زیبا و حیرت‌آور خود توانسته به ثبت جهانی یونسکو برسد، تصویر این قصر قدیمی در پشت اسکناس ۱۰مناتی آذربایجان کشیده شده است. این کاخ در زمان شیروانشاهان احداث شده و دارای مقبره، مسجد و… می‌باشد.

جاذبه های گردشگری باکو

برج های شعله

برج‌های شعله یکی دیگر از جاذبه های گردشگری باکو هستند که با معماری فوق العاده‌ای که دارند شبیه شعله‌های آتش هستند و در مرکز شهر باکو قرار گرفته‌اند.

بازدید از بلوار باکو

یکی از تجربه هایی که نباید در باکو از دست داد، بازدید از بلوار باکو، یکی از خیابان های اصلی این شهر می باشد. این ‏خیابان زیبا که در امتداد خلیج دریای خزر کشیده شده است، همواره در کنار پارکی به همین نام قرار گرفته است؛ ‏همچنین، این پارک در حدود ۳ کیلومتر و ۷۵۰ متر بوده که در سواحل جنوبی دریای خزر از میدان ملی پرچم تا میدان ‏آزادی باکو کشیده شده‌است. وجود کافه و رستوران های متفاوت در این بلوار، در کنار مراکز خریدی زیبا، از این بلوار، ‏مکانی ایده آل برای گردش ساخته است.

بازدید از مرکز فرهنگی حیدر علی اف

این مرکز یک مجموعه فرهنگی در باکو است و توسط زها حدید معمار بریتانیایی-عراقی طراحی شده‌است.‏ بسیاری از گردشگران فقط برای بازدید از نمای بیرونی این ساختمان از آن دیدن می کنند و نمای مسحور کننده آن با ‏خمیدگی خاصش همواره مورد علاقه توریست ها بوده است. داخل این مرکز فرهنگی یک سالن کنفرانس، گالری هنر و ‏یک موزه نیز وجود دارد که همواره می توان از آنها بازدید نمود.‏

منبع لستکند
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها