زیباترین خیابان های دنیا

زیباترین خیابان های دنیا

خیابان‌ها به عنوان پر تردد‌ترین محل‌ها می‌توانند برای شما خاطراتی رقم بزنند که تا سالها آن را فراموش نکنید. زیباترین خیابان های دنیا که ما در این مقاله قصد داریم چند مورد از آن‌ها را به شما معرفی کنیم مکان‌های بسیار زیبا و خاطره‌انگیزی هستند که گاه به علت سبک معماریشان و گاه به علت گیرایی و جذابیتی که دارند زبان زد خاص و عام هستند. چند مورد از این خیابان‌ها عبارتند از؛

بورانو در ونیز ، ایتالیا

احتمالا تا به حال اسم ونیز و وصف زیبایی آن را شنیده باشید، بورانو نیز مانند ونیز در محاصره آب قرار گرفته و چند کیلومتر با ونیز فاصله دارد. کانالی که از وسط دهکده بورانو میگذرد به همراه خانه‌های کوچک نقاشی شده با رنگ‌های شاد زیبایی فوق‌العاده‌ای به ارمغان آورده است.

خیابان لومباردی در سانفرانسیسکو ، آمریکا

خیابان لومباردی بی شک یکی از زیباترین خیابان های دنیا است، پیچ و تابی که مانند چرخش مو دارد و فضای سرسبز و زیبای کنار آن و شیبی که به سمت پایین دارد رفت و آمد در این خیابان را بسیار دلنشین کرده است.

خیابان برینز(brienz) ، سوئیس

این خیابان قدیمی دارای زیبایی خاصی است که آن هم برگرفته از خانه‌های قدیمی است که با تلفیقی از چوب و آجر کار شده‌اند و گل  و گیاه‌های رنگارنگی که به دیوار و بالکن خانه‌ها پیچیده‌اند.

آلبروبلو در ایتالیا

این خیابان به دلیل وجود خانه‌هایی از جنس سنگ با رنگ سفید و سقف‌های مخروطی شکل که غروب خورشید از پشت آن‌ها قابل مشاهده است، به یکی از زیباترین خیابان های دنیا تبدیل شده است.

کوچه گل‌ها در اسپانیا

این کوچه که در شهر اندلسی کوردوبا (Cordoba) واقع شده ، مسیر باریکی است که به یک میدان می رسد. با گل های فراوان و دیوارهای تمیز، این خیابان اسپانیایی بسیار جذاب به نظر می رسد.

معرفی زیباترین کوچه ها و خیابان های جهان

خیابان استینر در سانفرانسیسکو

این خیابان زیبا که در فیلم های مشهوری نشان داده شده است پر از خانه هایی می باشد که آن را به نقطه عطفی تاریخی بدل ساخته و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. خانه هایی به سبک ویکتوریا و ادوارد با رنگ های متنوع و شاد پاستیلی نقاشی شده اند.

زیباترین خیابان های دنیا

خیابان راه فیلسوفان در ژاپن

این خیابان زیبا که در شهر کیوتو ژاپن واقع شده ۱.۲ مایل طول دارد و به راه فلاسفه معروف است. مسیر دل انگیز خیابان راه فلاسفه با درختچه های مملو از شکوفه های گیلاس و در موازات یک کانال و معبد گینگاکوجی (Ginkaku-ji temple) – یک میراث جهانی- امتداد یافته است. بهترین زمان برای بازدید از این خیابان ماه آوریل می باشد که درخت های برهنه با شکوفه ها پوشانده شده اند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها