همه چیز در مورد شیلین ؛ جنگل های سنگی چین

همه چیز در مورد شیلین؛ جنگل های سنگی چین

شاید با شنیدن نام جنگل سنگی تعجب کنید اما ما در این مقاله تصمیم داریم همه چیز در مورد شیلین ؛ جنگل های سنگی چین را مورد بررسی قرار دهیم، این جنگل‌ها یک مکان طبیعی هستند که از تعداد زیادی سنگ که به صورت برافراشته قرار گرفته‌اند تشکیل شده‌اند جنس این سنگ‌ها اغلب آهکی است. جنگل سنگی شیلین به ثبت جهانی یونسکو رسیده است و هر ساله تعداد بسیار زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند.

اطلاعات مختصری از شیلین ، جنگل سنگی چین

جنگل های زیبای سنگی یکی از مکان‌های عجیب و حیرت‌انگیز برای سفر هستند. شیلین یکی از جنگل‌های سنگی بسیار زیبا در دنیا است که قدمت زیادی دارد، قدمتی که برای این جنگل تخمین زده شده چیزی بیشتر از ۲۷۰ میلیون سال است. همه چیز در مورد شیلین به صورت یک فرضیه بیان می‌شود مثلا گفته می‌شود که مکان این جنگل در ابتدا به صورت اقیانوس بوده و آب زیادی داشته و بعدها آب آن فرو کش کرده است و این سنگ‌های زیبا به وجود آمده‌اند، این جنگل‌های سنگی در جنوب غربی چین که در واقع استان یوننان است واقع شده‌اند.

ویژگی جنگل سنگی

در این جنگل‌های زیبا که علاوه بر سنگ‌های فوق‌العاده درختان و فضای سرسبز نیز وجود دارد می‌توان لحظات خاطره‌انگیزی را سپری کرد، در جنگل شیلین سنگ‌ها شکل‌های گوناگونی دارند و به چیزهای مختلفی مانند حیوانات، گیاهان، انسان و … شباهت دارند. درباره جنگل شیلین داستان‌های متفاوتی نقل می‌شود از جمله داستان دختری که به خاطر ناکامی در عشق به صخره سنگی تبدیل شده است.

جنگل سنگی شیلین

اما این شهر یک خصیصه مشهور هم دارد که به آن می بالد؛ توپوگرافی معروف شیلین که به معنای “جنگل سنگی” می باشد. این کوه های سر به فلک کشیده مساحتی بالغ بر سیصد کیلومتر مربع را در بر گرفته اند و در حدود ۲۷۰ میلیون سال قدمت دارند.جنگل سنگی چشم انداز وسیع و معنوی از صخره های کارستی ارائه می دهد. فعالیت های زمین لرزه ای و فرسایش آب و باد در طول هزاران سال این سازه های سنگ آهک را بدین شکل درآورده است. ستون های بزرگ استالاگمیت، ردیف هایی مارپیچ به وجود آورده است که به سادگی می توانید در لا به لای آن گم شوید.

جنگل شیلین

معروف ترین جنگل های بارانی دنیا

جاذبه های طبیعی شیلین

شیلین جنگل های سنگی کوچکتری را هم در بر می گیرد که شامل غارها، آبشارها، حوضچه ها، یک دریاچه در کنار جزیره و حتی رودخانه ای زیر زمینی می باشد.

جاذبه های به ثبت رسیده در میراث جهانی یونسکو

دو بخش کوچکتر از جنگل های سنگی، نایگو (Naigu) و روستای سوگای (Suogeyi Village) قسمت هایی از کارستان جنوبی چین محسوب می شوند که در سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت سیده اند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها