راز ملحفه های سفید در هتل ها چیست؟

راز ملحفه های سفید در هتل ها چیست؟

هنگام سفر و اقامت در هتل با وجود خستگی راه چیزی که در نگاه اول به چشممان می‌آید سفیدی ملحفه‌هاست. این ملحفه های سفید باعث آرامش انسان می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم از سفیدی ملحفه‌ها رمزگشایی کنیم.

رنگ سفید در فرهنگ و ادیان مختلف

یکی از دلایل استفاده از رنگ سفید و ملحفه های سفید در هتل‌ها این است که این رنگ برای آدمی یادآور پاکی و صداقت است. در بسیاری از فرهنگ‌ها و ادیان از آن به عنوان رنگ پسندیده یاد می‌شود. به همین جهت در بسیاری از هتل‌ها سعی می‌شود از رنگ سفید و طیف رنگ‌هایی که با آن همخوانی دارند، استفاده شود.

رنگ سفید در جلوگیری از انتشار آلودگی

یکی دیگر از علت‌های استفاده از ملحفه‌های سفید در هتل‌ها این است که شما به محض ورود به اتاق وجود هرگونه آلودگی را در آنها مشاهده ‌کنید. هتل‌ها مکان‌هایی با آلودگی‌های مختلف هستند؛ زیرا افراد بسیاری با انواع فرهنگ‌ها در آنها رفت و آمد می‌کنند. شما با دیدن این سفیدی به بهداشتی بودن آن مکان اطمینان پیدا می‌کنید.

سادگی و ارزانی ملحفه‌ های سفید

سادگی و زیبایی از دلایل دیگر استفاده از رنگ سفید است. ارزانی ملحفه‌های سفید نسبت به پارچه‌های دیگر موجود در بازار، از علت‌های دیگر به کار بردن رنگ سفید برای ملحفه‌هاست.

رنگ سفید و علم روانشناسی

رنگ سفید یکسان ملحفه‌های همه اتاق‌ها به ذهن مخاطب این را القا می‌کند که به یک مکان شیک، منظم و بهداشتی وارد شده‌اند. به طور کلی سفیدی نشانه هتل‌هایی است که می‌خواهند محبوبیت و نظم خود را برای مسافران و میمانان خود باورپذیر کنند.

راز ملحفه های سفید در هتل ها

رنگ جادویی در هتل

تا قبل از دهه ۹۰ میلادی ، هتل‌ها معمولا از ملحفه‌های رنگی استفاده می‌کردند و ملحفه‌های سفید محبوبیت زیادی در میان آنها نداشت. در واقع ملحفه‌های رنگی قابل کنترل‌تر و شستن آنها هم راحت‌تر به نظر می‌رسید، چرا که لکه‌ها را نشان نمی‌دادند. اما پس از مدتی طراحان هتل وستین در آمریکا شروع به تحقیق در مورد این موضوع کردند که یک تختخواب لوکس در نظر مهمانان و آنها چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

هتل فورسیزن از بهترین هتل های استانبول

این طراحان تمام رنگ‎‌های موجود را برای ملحفه‌ها امتحان کردند تا به تختخواب رویایی و مجلل خود دست پیدا کنند. سرانجام پس از چند بار آزمون و خطا به این نتیجه رسیدند که یک تختخواب کاملا سفید در نظر مهمانان، لوکس‌تر از تختخوابی با ملحفه‌های رنگی است و این امر به خواب راحت‌تر آنها کمک می‌کند. به علاوه این واقعیت بر تجربه و درک کلی مهمانان از هتل نیز تاثیر خوبی داشت.

کلام آخر

رنگ سفید فواید بسیاری مانند زیبایی، تمیزی، راحتی و ارزانی برای هتل‌ها به ارمغان می‌آورد. رنگ سفید بعد از تحقیقات بسیار برای ملحفه‌های هتل‌ها انتخاب شده است.

منبع جااینجاس
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها