سفر به شهرهای ماورائی خاورمیانه

سفر به شهرهای ماورائی خاورمیانه

اکثر مورخان و فلاسفه  بر این عقیده‌اند که چرا آسیا من جمله قسمت خاورمیانه که در گذشته نسبت به دیگر مناطق جهان متمدن‌تر و مهد علم و دانش بوده، اکنون از حیث پیشرفت و تکنولوژی نسبت به قاره‌ی اروپا و قاره‌ی  تازه کشف شده‌ی آمریکا گامی عقب‌تر مانده‌؟ خوشبختانه با وجود مشکلات فراوان در سال های اخیر شاهد پیشرفت‌های همه جانبه ی کشورهای خاورمیانه، از جمله عرصه ساخت و ساز و ایجاد شهرهای مدرن بوده‌ایم. اکنون در تاریخ ما به معرفی برخی از شهرهای ماورائی خاورمیانه می‌پردازیم.

در منطقه‌ی خاورمیانه  شهرهای مدرن و باشکوهی فراوانی وجود دارد. که همه ساله نظر گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان را به سوی خود جلب می‌کند. در زیر به معرفی برخی از این شهرها می‌پردازیم.

دبی در ایالات متحده‌ی عربی

این شهر که در حاشیه‌ی خلیج فارس قرار دارد، یکی از شهرهای ماورائی خاورمیانه محسوب می‌شود، که هر ساله سیل عظیمی از تورهای مسافرتی و گردشگران را به سوی خود می‌کشاند. این شهر به دلیل ازدحام گردشگران، بزرگترین فروشگاه‌ها و مراکز خرید و همچنین هتل‌های پیشرفته‌ی زیادی را در دل خود جای داده. در واقع باید گفت این شهر رویایی، ساخته شده‌ی دست بشر است.

شهر پترا در کشور اردن

این شهر که به شهر گمشده معروف شده ، یکی از شهرهای ماورائی خاورمیانه  است که قدمت چند هزارساله‌اش موجب اهمیت وافر آن شده. در شهر پترا قصر و معابد زیادی وجود دارد که مربوط به دوران امپراطوری نبطی‌هاست. هنگامی که حکومت این امپراطوری رو به زوال می‌رفت. دشمن به جای این که شهر را تخریب کند، اشرافش و مردمانش را به نقاط دور دستی تبعید کرده و این عمده‌ترین دلیلی است که بناهای این شهر هنوز پابرجاست و تخریب نشده.

کویر دبی، نگین خاورمیانه

شهر قاهره در کشور مصر

بر خلاف تمام اتفاقات تلخی که در این شهر افتاده همچنان می توان این شهر پر سرعت ترین شهر در پیشرفت صنعت گردشگری نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان بوده است. البته ناگفته نماند که قاهره بزرگترین شهرهای خاورمیانه نیز به حساب می آید. ترافیک، آسمان خراش ها و آسمانی همیشه آبی از تصاویر اولیه ای است که از این شهر می گیرید و اگر کمی در این شهر قدم بزنید، رویه ی تاریخی آن را چه پیش از اسلام و چه پس از اسلام خواهید دید.

به خودتان لطف کنید و در هیاهوی شهری قاهره با هر وسیله ای که می توانید خود را به اماکنی مانند مسجد مدراسای سلطان حسن، میدان تحریر و گنج بناهای این شهر برسانید و خود را از دیدن این جاذبه های گردشگری محروم نکنید. شهر قاهره نیز مانند دیگر شهرهایی که در نظر گرفته ایم از مقاصد پرطرفدار در خاورمیانه به حساب می آید.

کلام آخر…

خاورمیانه از جمله مناطقی است که قدمت چند هزار ساله‌ی شهرهایش باعث شده، میزبان گردشگران بی‌شمار از کشورهای اطراف و دور دست باشد. شهرهای بی نظیر تاریخی و مدرنی در این منطقه خودنمایی می‌کنند. که عنوان شهرهای ماورائی خاورمیانه را از آن خود کرده‌اند، از این رو از پر طرفدارترین نقاط گردشگری جهان محسوب می‌شوند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها