سفر به عجایب نمکی استان هرمزگان

سفر به عجایب نمکی استان هرمزگان

اگر به استان هرمزگان مسافرت کردید خود شاهد جاذبه‌های دیدنی طبیعی و خارق‌العاده این منطقه خواهید بود. یکی از این جاذبه‌ها گنبدهای نمکی بی نظیر بستک می‌باشد که بدون دخالت دست بشر، به صورت طبیعی شکل یافته‌اند. وجود این عجایب در هرمزگان، نشان دهنده‌ی توانمند بودن طبیعت این دیار است که با هنر دست خود چنین منظره‌ی زیبایی را آفریده است. حال تاریخ ما سعی دارد به معرفی عجایب نمکی استان هرمزگان بپردازد. در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی‌های عجایب نمکی استان هرمزگان

همه ساله گردشگران بسیاری، علی‌الخصوص در فصل سرد زمستان به صورت شخصی و یا به همراه تورهای مسافرتی عازم کیش و استان‌های جنوبی کشورمان می‌شوند. در این جا به همه این افراد پیشنهاد می‌کنیم بازدید از عجایب نمکی استان هرمزگان را از دست ندهند.

این عجایب که در دل تپه‌هایی از شهرستان بستک قرار دارد، جلوه‌های بی نظیری از طبیعت بکر و دست نخورده‌ی این دیار را به همگان نشان می‌دهد. بسیاری از افراد با مشاهده کردن گنبدهای نمکی وجود آفریدگار قادر و توانا را بیش ازپیش حس می‌کنند، چرا که شکل و شمایل این گنبدها و طیف رنگی متنوعی که در این عجایب نمکی وجود دارد، هر کسی را به فکر فرو می‌برد که چگونه بدون دخالت دست انسان چنین اشکال و رنگ‌هایی به وجود آمده‌اند.

اهمیت گنبدهای نمکی بستک

گنبدهای نمکی در بستک طی سالیان درازی به طول میلیون ها سال تشکیل شده است و طبیعت انگار به دستانش دانه دانه نمک ها را جمع کرده و آن ها را به هم فشرده تا توانسته ترکیبی خارق العاده را که اکنون پیش چشمان ما قد علم کرده را بسازد. در حال حاضر، گنبدهای نمکی بستک یکی از منابع اصلی در کشور به حساب می آید و علاوه بر این که، این گنبدها به جذب گردشگر در هرمزگان کمک شایانی کرده است، از طرفی دیگر، به عنوان قدرت اقتصادی بی نظیری به جنوب کشور داده است.

متاسفانه، اخیرا شاهد خرید و فروش زمین های کشت این قسمت از استان هرمزگان هستیم که در جای خود یکی از خطرناک ترین اقدامات برای تپه های نمکی به حساب می آید و آن را تهدید می کند که البته این مشکل با سفرهای مداوم ما به این منطقه و رونق بخشیدن به کار و فعالیت بومی های آن باعث قدرت اقتصادی آن ها می شوند و دیگر کسی به این سادگی ها زمین آب و اجدادی اش را برای فروش آن هم به قیمتی بسیار پایین نمی گذارد.

عجایب نمکی استان هرمزگان

هتل هرمز، اولین هتل پنج ستاره در بندرعباس

نتیجه گیری

استان هرمزگان یکی شهرهای جنوبی کشورمان است که در حاشیه‌ی خلیج فارس قرار گرفته. اگر در حین سفر خود به این استان وارد شدید از مکان‌ها و جاذبه‌های بی‌نظیر این منطقه حتما بازدید نمایید. یکی از این جاذبه‌ها عجایب نمکی استان هرمزگان است. که از دست پرتوان طبیعت به یادگار مانده. در این مکان شما شاهد رنگهای متنوعی خواهید بود که در دل گنبدهای نمکی خودنمایی می‌کنند. شاید برای هر کسی این سوال پیش بیاید که تشکیل چنین رنگ‌های زیبایی بدون دخالت دست انسان چگونه امکان‌پذیر است؟ در پاسخ باید گفت کسی که جاذبه‌های طبیعی را معماری کرده از تمام معماران جهان ماهرتر و تواناتر است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها