جاهای دیدنی پاریس کجاست؟

جاهای دیدنی پاریس کجاست؟

برای آشنایی با جاهای دیدنی پاریس بهتر است با جغرافیا شروع کنیم: پاریس پایتخت فرانسه، واقع در رودخانه سن، در شمال فرانسه، در قلب منطقه ایل دو فرانس است. این شهر یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق در نوع خود در اروپا است که تقریباً ۱۲ میلیون جمعیت دارد.

پاریس که اغلب با نام‌های شهر عشق و شهر چراغ نیز شهرت دارد امروزه یکی از مراکز برجسته تجارت، مد، سرگرمی، هنر و فرهنگ و بدون شک یکی از زیباترین شهرهای جهان از نظر هنر و مد است. علاوه بر این پاریس محبوب‌ترین مقصد توریستی جهان است که سالانه میلیون‌ها گردشگر ملی و بین‌المللی را میزبانی می‌کند.

این شهر دارای یک مرکز شهر پر جنب و جوش تاریخی، یک چشم‌انداز زیبا از رودخانه، طیف گسترده‌ای از بناهای تاریخی از جمله کلیساهای جامع، نمازخانه‌هاو کاخ‌ها است. پاریس همچنین به دلیل کافه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های تئاتر، سینماها و فضاهای عمومیش مشهور است به همین دلیل قدم گذاشتن در آن می‌تواند خاطرات ماندگاری برای شما ایجاد کند.

در اینجا تعدادی از بهترین جاهای دیدنی پاریس آورده شده است:

۱- برج ایفل

برج ایفل که بیشترین بازدید از جاذبه‌های گردشگری پاریس را به خود اختصاص داده است، در لیست برترین مکان‌های فرانسه نیز برترین رتبه‌ها را به خود اختصاص داده است. این برج نمادین توسط الکساندر گوستاو ایفل برای نمایشگاه پاریس در سال ۱۸۸۹ که یکصدمین سالگرد انقلاب فرانسه بود، طراحی شد.

برج ایفل

این برج از حدود ۱۸۰۰۰ بخش از آهن محکم تشکیل شده است، یعنی چیزی حدود ۱۰ هزار تن وزن دارد که توسط ۲.۵ میلیون پیچ و مهره نگهداری می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند برای بازدید از برج، با آسانسور حرکت کرده و ۳۶۰ پله را طی کنند تا به سطح اول برج که در ارتفاع ۵۷ متری قرار دارد برسند و همچنین ۳۴۴ پله دیگر را طی کنند تا به سطح دوم برج که در ارتفاع ۱۱۵ متری قرار دارد برسند.

کسانی که به دنبال هیجان می‌گردند می‌توانند، با سوار بر یک آسانسور هیجان‌انگیز از سطح‌های بالاتر برج دیدن کنند، قطعاً این یکی از لذت‌بخش‌ترین و خاطره‌انگیزترین تفریحاتی است که می‌توان در پاریس انجام داد. کسانی که در بین جاهای دیدنی پاریس ، دوست دارند یک وعده غذایی لذیذ در مکانی مناسب و لاکچری میل کنند، می‌توانند به رستوران ژول ورن در طبقه دوم برج ایفل بروند که علاوه بر غذاهای متنوع و لذیذ دارای پنچره‌های گسترده‌ای است.

۲- موزه لوور

لوور یکی از مهمترین موزه‌های برتر پاریس است که روزگاری محل زندگی پادشاهان فرانسه بوده است. موزه لوور مجموعه‌ای از مشهورترین شاهکارهای تمدن غربی را در خود جای داده است، از جمله مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی، ونوس میلو، مجسمه بالدار پیروزی ساموتراس، نقاشی تاج‌گذاری ناپلئون، نقاشی کشتی مدوسا، مجسمه گاو بالدار با سر انسان، لوح حمورابی و بسیاری از شاهکارهای هنری و تاریخی دیگر را می‌توان در آن کشف کرد. عاشقان تاریخ و هنر می‌توانند بهترین هنرهای جهان را در این کاخ مشاهده کنند.

قطعاً تماشای شاهکارهای لوور یکی از ضروری‌ترین کارها در هنگام بازدید از پاریس است.

موزه لوور

۳- کلیسای جامع نوتردام

کلیسای جامع نوتردام در سال ۱۱۶۳ توسط پادشاه لوئی نهم و اسقف موریس تاسیس شد و ساخت آن بیش از ۱۵۰ سال به طول انجامید که  سرانجام در سال ۱۳۴۵ میلادی به پایان رسید. این بنا با تلفیقی از معماری گوتیک و تعداد زیادی از آثار هنری به یکی از زیباترین و برترین جاهای دیدنی پاریس تبدیل شده است.

۴- خیابان شانزه لیزه

این خیابان یکی از معروفترین خیابان‌های پاریس است که آوازه آن به گوش همگان رسیده است. شاید این تنها یک خیابان به نظر برسد اما بد نیست بدانید تفریحاتی که در این خیابان برای گردشگران وجود دارد شاید در جایی دیگر پیدا نشود.

این خیابان متشکل از رستوران‌ها، کافه‌ها، بوتیک‌ها،سینماها، سالن‌های تئاتر و بسیاری تفریحات دیگر است که ساعات خوشی را برای گردشگران رقم می‌زند.

خیابان شانزلیزه

۵- گورستان پرلاشز؛ آرامگاه چهره‌ها

شاید نام این گورستان بارها به گوشتان رسیده باشد. در این گورستان چهره‌های مشهوری چون بالزاک، آپولینر، مولیر، ادیت پیاف و همچنین چند تن از هموطنان گرامیمان از جمله صادق هدایت، غلامحسین ساعدی و عیسی بهادری نیز در این گورستان دفن شده‌اند.

این مکان در میدان بیست پاریس واقع شده است، که بازدید از آن می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم بزند.

۶- پل الکساندر پاریس؛ برای یک پیاده‌روی لذت بخش شبانه

از آنجایی که رود سن در مرکز شهر پاریس قرار دارد، چندین پل در این شهر ساخته شده است که از میان آنها می‌توان به پل الکساندر سوم اشاره کرد. شاید بپرسید چه چیزی این پل را به یکی از جاهای دیدنی پاریس تبدیل کرده است؟ در پاسخ باید بگوییم که این پل علاوه بر معماری و موقعیت جغرافیایی خود، در ارتفاع ۱۷ متری رود قرار دارد و محوطه آن چشم اندازی خیره کننده از برج ایفل و رود سن را برای کسانی که به پیاده روی شبانه می‌آیند را فراهم آورده است.

این پل همچنین راهی ارتباطی برای موزه انولید و کاخ‌های بزرگ و کوچک پاریس است.

پل الکساندر

مراکز خرید پاریس

۷- گالری لافایت پاریس

این گالری مجموعه‌ای از بهترین و لوکس‌ترین مراکز خرید پاریس را در خود جای داده است. این بنا متشکل از سه ساختمان جداگانه است که در هر کدام از آنها اجناسی از معروفترین برندهای دنیا به فروش می‌رسد. بد نیست بدانید یکی از این سه ساختمان اوسمان نام دارد که به دلیل معماری و خاص و سقف گنبدی شکل خود از دیگر ساختمانها متمایز شده است. طراحی منحصر به فرد این گالری به گونه‌ای است که دورتادور آن بالکن‌هایی تعبیه شده است که بازدید کنندگان می‌توانند از بالا طبقات پایین‌تر را مشاهده کنند و از منظره جذاب آن لذت ببرند.

۸- محله لاتین پاریس

یکی دیگر از جاهای دیدنی پاریس قطعاً محله لاتین است. این مکان زمانی محل رفت و آمد روشنفکران، نویسندگان و چهرهای مشهور فرانسوی بوده است، همچنین وجود تعدادی از موسسات علمی و دانشگاه‌های بنامی مانند سوربن دلیل رفت و آمد و شهرت آن بوده است.

محله لاتین از جاهای دیدنی پاریس

در این محله تعداد زیادی از کافه‌های قدیمی، رستوران‌ها، کتابخانه، معبد پانتئون، باغ گیاهان، مسجد بزرگ پاریس، موزه کلونی و دیدنی‌های دیگر وجود دارد که می‌تواند خاطره به یادماندنی را در ذهن شما ایجاد کند.

کلام آخر…

همانطور که مشاهده کردید پاریس از مناطق دیدنی و گردشگری فراوانی برخوردار است، که اگر قصد سفر به آن را در سر داشته باشید باید یک سفر چند روزه را تدارک ببینید وگرنه ممکن است بسیاری از دیدنی‌های آن را از دست بدهید و آن طور که باید از سفر خود لذت نبرید.

به جرات می‌توان گفت پاریس یک فضای جادویی و راهی عاشقانه برای تمامی بازدیدکنندگان خود ساخته است تا خاطرات ماندگاری در ذهن آنان ایجاد کند.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
آرشیدا

ووایی