موزه لوور پاریس را بشناسید!

موزه لوور

بزرگترین موزه هنری جهان با ۳۸۰ هزار اثر و روزانه بیش از ۱۰ هزار گردشگر که شاید بتوان موزه لوور را یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای دید و بازدید از تاریخ بشریت، تمدن و فرهنگ از ما قبل تاریخ تا الان دانست. این موزه که  ورودی آن در سمت راست رودخانه سن، در شهر زیبای پاریس قرار دارد، طرف دیگر آن به موزه ملی اوژن دلاکروا رسیده و به آن متصل است و از قسمت روبه‌رو هم به قدیمی‌ترین باغ فرانسه، باغ تویلری رسیده است که نشان از عظمت این موزه بی‌نظیر دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با جزئیات این موزه بی‌نظیر آشنا شویم.

موزه لوور

هرم شیشه‌ای جلوی موزه

تمام و کمال موزه از اولین روز ساخت تا قبل از سال ۱۹۸۹ که در آن هرم شیشه‌ای ساخته شد، توسط فرانسوی‌ها طراحی و ساخته شده است. در واقع هرم شیشه‌ای را که تنها از جنس فولاد و شیشه است، تنها سازه‌ی ساخته شده برای موزه لوور توسط اتباع غیر فرانسوی دانست. این هرم به تنهایی زیبایی خارق‌العاده‌ای را به موزه لوور مخصوصا در شب‌ها بخشیده است.

دیدنی ترین موزه های آنتالیا

مهم‌ترین آثار موزه

موزه‌ای با این عظمت قطعا اشیاء و هنرهای دیدنی زیادی دارد. در ادامه با دو نمونه از آن‌ها آشنا می‌شویم.

مونالیزا و بانوی صخره‌ها

لئوناردو داوینچی، با دو اثر بی‌نظیر خود دنیای هنر و نقاشی را متحول کرده است. موزه لوور از این دو اثر به خوبی مراقبت می‌کند و گردشگران زیادی برای بازدید از آن‌ها به موزه می‌آیند.

آثار باستانی ایران در موزه لوور

ایران کهن‌ترین کشور دنیا آثار کم‌نظیری در این موزه دارد. از شاخص‌های آن‌ها می‌توان به کتیبه داریوش در کاخ آبادانای شوش و افسانه برنزی لرستان اشاره کرد.

گالری های لوور

گالری‌های لوور مساحت بیش از ۶ هکتار را اشغال کرده‌اند و حدود ۷۵۰۰ نقاشی را به نمایش می‌گذارند که ۶۶ درصد از آن‌ها آثار هنرمندان فرانسوی هستند. این گالری‌ها به ۸ دپارتمان تقسیم می‌شوند: آثار کهن شرق نزدیک، آثاری از مصر، یونان، روم و تمدن اِتروسک، هنر اسلامی، مجسمه، هنر تزئینی، نقاشی، چاپ دستی و طراحی.

یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های موزه لوور تابلوی «آزادی هدایتگر مردم» اثر اوژن دولاکروا است. این نقاشی جشن انقلاب سال ۱۸۳۰ را به تصویر می‌کشد و به عنوان یک پوستر سیاسی طراحی شده است. نقاش، چهره‌ی خود را نیز در کارش کشیده است.

بلفگور، شبح لوور

قدمت لوور به سال ۱۱۹۰ بازمی‌گردد، پس می‌تواند خانه اشباح هم باشد. برخی باور داشتند که این موزه توسط شبح یک مومیایی به نام «بلفِگور» (Belphegor) تسخیر شده است. حتی گفته می‌شود باغ‌های تویلری هم توسط یک مرد قرمز پوش تسخیر شده‌اند.

موزه لوور

نتیجه گیری

تماشای آثار تاریخی خیلی از کشورهای دنیا در موزه لوور واقعا لذت بخش است. در این موزه آثاری از کشورهای کهن دنیا از جمله ایران، مصر،یونان و خود فرانسه وجود دارد که بینندگان می‌توانند با دیدن آن‌ها یک سفر به طولانی اعماق تاریخ را تجربه کنند.

منبع ایوار
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها