سفر به طبس، عروس کویر ایران

سفر به طبس، عروس کویر ایران

ممکن است شما نیز طبس را با کویر های پهناور و به عنوان عروس کویر ایران بشناسید. اما جاذبه های گردشگری طبس تنها به کویر و رصد ستاره ها محدود نمیشود‌. در این شهر باستانی واقع در خراسان جنوبی میتوانید نخلستان های پهناور ، باغ های سرسبز و چشمه های جوشان را ببینید. تنوع بالا در جاذبه های گردشگری سالانه توریست های زیادی را جذب میکند. در این مقاله شما را برای سفر به این شهر دوست داشتنی راهنمایی میکنیم‌.

باغ گلشن، بهشت پلیکان های مهاجر 

یک باغ سر سبز و وسیع در دل کویری پهناور پارادوکس زیبای طبس است. این باغ که از مهم ترین باغات ایرانی است در دوران قاجار ساخته شد. تنوع گونه های گیاهی از مهمترین ویژگی های این باغ است. زمین احداثی باغ در اصل نخلستان بود. به همین دلیل نخل ها مهمترین و قدیمی ترین گونه گیاهی منطقه است. در کنار نخل ها چنار، سرو، بید، انار و مرکبات را میبینیم. انواع بوته های گل نظیر گل سرخ، اطلسی و ختمی نیز تکمیل کننده این باغ ایرانی است.

چشمه مرتضی علی پدیده ای شگفت انگیز در دل کویر 

بی شک جاذبه های گردشگری طبس را در هیچ یک از نقاط ایران تجربه نخواهید کرد. چشمه مرتضی علی یکی از جاذبه های فرا طبیعی این شهر است‌. به دلیل ماهیت و غلظت متفاوت آب سرد و گرم چشمه ، این دو در امتداد هم ادامه میابند. بدون اینکه با یکدیگر مخلوط شوند. شما میتوانید یک پایتان را در سمت آب سرد و یک پا را در قسمت آب گرم بگذارید. این اختلاف دما گاهی به ده درجه هم میرسد. و سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب میکند‌.

هتل داد یزد ، شکوه معماری کهن در قلب کویر

دره اسرار آمیز کال جنی

یکی از بحث برانگیز ترین مناطق گردشگری دره کال جنی است. بومیان معتقدند در این دره جن و پری وجود دارد. به همین دلیل صدا های عجیب و غریب از آن به گوش میرسد. این دره با دیوار های بلند احاطه شده است. که در دل این دیوار ها تونل ها و خانه های قدیمی قرار دارد. باستان شناسان معتقدند این خانه ها در زمان ساسانیان ساخته شده است. و روزگاری محل زندگی زرتشتیان بوده است.

غار حلوان ، بازمانده ای از دوران ژوراسیک 

غار حلوان یکی از جاذبه های گردشگری طبس است. که در نزدیکی روستایی به همین نام و در ۷۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان طبس قرار دارد. برای رفتن به غار باید ۱۵ کیلومتر جاده خاکی را از روستا حلوان طی کنید تا به روستا برسید. قدمت سنگ‌های این غار به ۱۶۰ تخمین زده شده است که در دوره ژوراسیک میانه تشکیل شده است.

منبع علاءالدین
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها