بازی اتاق فرار چگونه است؟ معرفی بهترین اتاق فرارهای تهران

بازی اتاق فرار چگونه است؟

آیا از خود می‌پرسید بازی اتاق فرار چیست؟ اگر این چنین است، این مقاله برای شماست. امروزه اتاق فرار به یکی از داغترین مباحث در بین جوانان تبدیل شده است، در واقع این یک مفهوم سرگرم کننده و مهیج را می‌رساند که هر کسی می‌تواند آن را امتحان کند.

سوال اینجاست که اتاق فرار چیست و چه چیزی آن را تا این حد محبوب کرده است؟ به عنوان خلاصه‌ای از تعریف کلی این بازی، تا این حد بدانید که شرکت کنندگان یا داوطلبان این بازی در یک اتاق مضمون حبس شده و سعی می‌کنند با کاوش در اتاق، جستجوی سرنخ و حل معماهای شگفت‌انگیز در کمتر از ۶۰ دقیقه از اتاق فرار کنند.

اگر اتاق‌های فرار به نظرتان جذاب می‌آیند و تمایل دارید بیشتر درمورد آنها بدانید، با ما همراه شوید. ما در این مقاله به تمام سوالاتی که ممکن است شما درمورد بازی اتاق‌های فرار داشته باشید پاسخ خواهیم داد. همچنین قصد داریم بهترین اتاق‌ فرارهای تهران را به شما معرفی کنیم، چنانچه موافق هستید به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

۱- اتاق فرار چیست؟

اتاق‌ فرار که به بازی فرار نیز شهرت دارد، الهام گرفته از بازی‌های ویدئویی( فرار از اتاق ) است. این نوعی پدیده جدید است که مبتنی بر منطق واقعی و بر پایه ماجراجویی و به چالش کشیدن طراحی شده است. این بازی نوعی بازی تیمی است که در آن بازیکنان برای حل کردن معماها و فرار از اتاقی که در آن حبس شده‌اند تحت عنوان زمانی مشخص به چالش کشیده می‌شوند.

بازی اتاق فرار

۲- مضمون اتاق‌های فرار چیست؟

به طور معمول اتاق‌های فرار به صورت فضاهای متفاوت و موضوعی طراحی می‌شوند. به عبارتی هیچ یک از این اتاق‌ها شبیه هم نیستند و هر یک از آنها دارای سناریوی خاص خود هستند و هدف خاصی را دنبال می‌کنند. اتاق‌ها در انواع ترسناک، جادویی، ماجراجویانه، تاریخی و گزینه‌های مختلف دیگر وجود دارند که هر اتاق بر اساس موضوعی که شما انتخاب می‌کنید طراحی و چیده شده است.

شما در این منطقه ممکن است شاهد دیدن فضاهای متفاوتی نظیر سلول‌های زندان، کشتی دزدان دریایی، رستوران، هتل، کلبه‌های دورافتاده، آسایشگاه روانی و موضوعات گوناگون دیگر باشید و در نهایت این شما هستید که باید از میان چندین ماجرای مختلف یکی را برای انجام بازی اتاق فرار انتخاب کنید. بد نیست بدانید تمامی اتاق‌ها با هر مضمونی که باشند بر پایه یک هدف مشخص( فرار ) و یک ساعت مشخص( ۶۰ دقیقه ) ساخته شده‌اند و فقط در موضوع فرار متفاوت هستند.

۳- تعداد افراد هر تیم تا چند نفر می‌تواند باشد؟

همانطور که گفته شد بازی‌های اتاق فرار به صورت تیمی انجام می‌شوند و تعداد افراد هر تیم از دو تا به هشت نفر هم می‌رسد. در این مورد ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تیم‌هایی را با دوستان خود ترتیب دهید، چرا که این شناخت قبلی و ارتباط دوستانه علاوه بر هیجان و خاطره سازی برای هر یک از شما، مراحل بازی را بسیار آسانتر می‌کند.

۴- اتاق فرار را چگونه بازی کنیم؟

پیش از شروع بازی اتاق فرار ، شما این گزینه را خواهید داشت که از بین بسیاری از ماجراها یکی را انتخاب کنید. هر اتاق فرار سناریوی منحصر به فرد خود را دارد و شما می‌توانید با انتخاب ماجراجویی که علاقه‌مند هستید خود را به چالش بکشید. به عنوان مثال شاید شما تمایل داشته باشید هم مانند بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی ماموریت فرار از زندان یا فرار از چنگ گروگانگیران را بر عهده داشته باشید و دلهره و هیجان آن عملیات را تجربه کنید و ذهن خود را برای انجام نقشه فرار به چالش بکشید.

بازی اتاق فرار

آمار پاتوق‌های تهران در عصر قاجار

اگر دوست دارید حتی برای یک بار هم که شده در چنین موقعیت‌هایی قرار بگیرید، کافیست به سراغ اسکیپ روم یا همان بازی فرار بروید. برای انجام این بازی یا در واقع انجام این ماموریت، هنگامی که وارد اتاق فرار می‌شوید بلافاصله با هم تیمی‌های خود وارد عمل شوید. تمام جزئیات اتاق را مشاهده کنید به دنبال سرنخ بگرید، فضاهای پنهان را کشف کنید، معماها را حل کنید تا در نهایت به هدف اصلی خود یعنی فرار از اتاق برسید.

فراموش نکنید که در بازی اتاق فرار تنها یک ساعت فرصت دارید تا ماموریت خود را انجام دهید. بنابراین بهتر است شما و سایر اعضای تیم با هم متحد شوید تا پیش از اتمام زمان از اتاق فرار کنید.

۵- قوانین اسکیپ روم یا بازی فرار چیست؟

  • در تمام اتاق‌های فرار این قانون وجود دارد که نباید به اجسام یا وسایلی که برچسب لطفاً دست نزنید دارند، دست بزنید.
  • در این نوع بازی‌ها نباید هیچگونه خشونتی وجود داشته باشد و یا کار خطرناکی که به شما و سایر اعضای تیم آسیبی برساند. به عنوان مثال: نیازی نیست برای پیدا کردن سرنخ‌ها بالای کمد و میزها بروید یا اینکه وسیله‌ای را بشکنید چرا که همه سرنخ‌ها در دسترس قرار دارند.
  • برای آشنایی با بازی و قوانین آن، باید حداقل یک ربع قبل از شروع بازی در محل حاضر شوید.
  • ورود افراد زیر ۱۴ سال برای این بازی ممنوع است.
  • برای شرکت در بازی اتاق فرار باید از قبل بلیط بازی را به صورت اینترنتی رزرو کنید.
  • چنانچه در حل یک معما گیرافتاده باشید، می‌توانید از راهنمای بازی که شما را از طریق دوربین‌ها و میکروفن‌های اتاق رصد می‌کند کمک بگیرید و از یکی از سرنخ‌های خود استفاده کنید.

بهترین اتاق فرارهای تهران

با افزایش محبوبیت اسکیپ روم در دنیا، از سال ۱۳۹۴ کم کم تیم اسکیپ روم در سراسر ایران هم شکل گرفت و در حال حاضر بسیاری از شهر‌های ایران مانند تهران، اهواز، شیراز، کرج، چالوس و… دارای اتاق فرارهای عالی هستند. در این بخش ما به شما مجموعه‌ای از بهترین اتاق فرارهای تهران را به همراه آدرس معرفی خواهیم کرد از جمله:

بازی اتاق فرار

  • مجموعه اتاق فرار ریپتون واقع در ستارخان، بعد از فلکه اول صادقیه، پاساژ صدف، ساختمان اداری، طبقه یک واحد ۴۰
  • مجموعه بازی اتاق فرار انیگما واقع در برج میلاد، گذرگاه میلاد، ورودی پارکینگ
  • مجموعه بازی فرار، فرار از زندان واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان دولت، ژلاک ۱۵۹۶، طبقه دوم، واحد چهار
  • مجموعه بازی فرار، فکر کده واقع در سعادت آباد، بلوار پاکنژاد، آسمان چهار، پلاک چهار

کلام آخر…

بعد از خواندن این مقاله، اکنون که می‌دانید اتاق فرار چیست ممکن است بخواهید آن را تجربه کنید به هر حال این بهترین راه برای آگاهی کامل از اتاق‌های فرار است. همانطور که گفته شد ابتدا باید تیم خود را جمع کنید سپس به صورت اینترنتی بلیط رزرو کنید. اگر هم تیم ندارید می‌توانید به صورت تصادفی با تیم‌های دیگر همراه شوید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها